Aplikacja zachęci zagranicznych turystów do wizyt w Polsce

W 2015 r. Europa, po raz kolejny, będzie najczęściej odwiedzanym kontynentem. Światowa Organizacja Turystyki (UNWTO) szacuje, że przy utrzymaniu ogólnoświatowego tempa wzrostu liczby przyjazdów, w przyszłym roku Stary Kontynent odwiedzi nawet 600 mln osób. To aż o 2,3 mln więcej niż rok temu.

Z danych Ministerstwa Sportu i Turystyki wynika, że do końca 2015 roku Polskę odwiedzi nawet 76 mln cudzoziemców, z których 16 mln stanowić będą turyści.

Toczący się na różnych międzynarodowych płaszczyznach bój o turystów to bardzo poważne zagadnienie. W krajach OECD (Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju, do której Polska należy od 1996 roku) branża turystyczna odpowiada za 4,7 proc. PKB, 6 proc. zatrudnienia i aż 21 proc eksportu usług!

Nie dziwi więc, że różne instytucje i firmy czynią starania, by zainteresować naszym krajem "dewizowych" turystów. Taki cel przyświecał m.in. opracowanej przez Autostradę Wielkopolską bezpłatnej aplikacji mobilnej "A2 do Europy". Jej wprowadzeniu towarzyszy właśnie kampania społeczno-edukacyjna "Visit Poland with A2 to EUROPE", której celem jest promocja turystycznych walorów naszego kraju. Patronat nad akcją sprawują Minister Sportu i Turystyki oraz Polska Organizacja Turystyki. Patronami akcji są miasta: Poznań, Łódź, Kraków, Szczecin, Gdańsk, Olsztyn, Kazimierz Dolny oraz Zakopane.

Reklama

A2 DO EUROPY jest mobilnym kompendium wiedzy, które pozwala na kompleksowe przygotowanie się do podróży - od poznania przebiegu trasy, poprzez koszty, czas przejazdu aż do listy niezbędnego wyposażenia samochodu, dokumentów i wysokości mandatów w danym kraju.

Mechanizm aplikacji posiada także wbudowany system geolokalizacji, dzięki któremu aplikacja przesyła pakiet informacji dotyczących prowadzenia pojazdu w kraju, w którym aktualnie znajduje się użytkownik. Narzędzie podaje szacunkowy czas przejazdu na podstawie danych z Google Maps, pokazuje także ile procent trasy (wraz z liczbą kilometrów) przebiega przez autostrady oraz wyświetla szczegóły dotyczące płatnych odcinków dróg. "A2 DO EUROPY" udostępnia także wirtualny alkomat.

Aplikacja dostępna jest aż w siedmiu językach: polskim, angielskim, niemieckim, hiszpańskim, francuskim, włoskim oraz rosyjskim. Przed rozpoczęciem sezonu wakacyjnych wyjazdów dane aplikacji zostały zaktualizowane także o najnowsze informacje na temat wysokości opłat na wszystkich europejskich autostradach oraz uzupełnione o nowe trasy - objęte wyłącznie elektronicznym poborem opłat.

Warto przypomnieć, że w 2014 roku odnotowano aż 8 proc. wzrost wpływów dewizowych z tytułu podróży cudzoziemców do Polski dając łączną kwotę około 14,325 mld dolarów (52,57 mld zł). W zeszłym roku najwięcej gotówki pozostawiały w Polsce osoby wskazujące na przyjazdy w celach zdrowotnych (717 dolarów na osobę), w celu udziału w targach i wystawach (613 dolarów na osobę), oraz konferencjach i kongresach (559 dolarów na osobę). Osoby podróżujące stricte turystycznie wydawały średnio 557 dolarów na osobę.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Autostrada A2 | aplikacja
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy