Toyota bZ4X zmienia się na lepsze. Wiemy, ile kosztuje po zmianach

Elektryczny model Toyoty powraca z lepszym wyposażeniem i nowymi możliwościami. Toyota bZ4X po subtelnej modernizacji na rok modelowy 2024 wjechała właśnie do polskich salonów. Co potrafi odświeżony model i ile kosztuje?

W polskich salonach marki jest już dostępna podrasowana Toyota bZ4X. Samochód po serii subtelnych modernizacji ma zapewniać większy komfort podróży i być praktyczniejszy. Zmiany w japońskim elektryku najbardziej docenią osoby, które przez większość czasu w roku muszą się mierzyć z mrozami. 

Toyota bZ4X po zmianach. Odporniejsza na mrozy

To dlatego, że Toyota bZ4X na rok modelowy 2024 otrzymała zmodyfikowany system ogrzewania cieczą z nowym wymiennikiem ciepła oraz dodanym zaworem regulacji ogrzewania, który jeszcze szybciej optymalizuje temperaturę baterii trakcyjnej. W efekcie auto będzie ładować się szybciej prądem stałym (DC) od 10 do 80 proc. przy temperaturach poniżej 0 stopni Celsjusza.

Reklama

Toyota bZ4X 2024. Teraz szybciej ogrzeje nogi

Nowością na pokładzie Toyoty bZ4X jest również nowe ogrzewanie promiennikowe (standard dla wersji Executive) które po uruchomieniu auta potrafi rozgrzać kabinę w krótkim czasie - to również rozwiązanie mające podnieść komfort użytkowania zimą.

Urządzenie zainstalowane jest pod kolumną kierownicy oraz pod deską rozdzielczą przed pasażerem. Dzięki temu rozwiązaniu czas ogrzania stóp i nóg jest o 90 proc. krótszy, niż w przypadku wersji z konwencjonalnym nawiewem. Ponadto do zalet można zaliczyć to, że nowy system ogrzewania zużywa też mniej energii i nie hałasuje.

Toyota bZ4X 2024. Nowe systemy bezpieczeństwa

W wersjach wyposażenia Prestige i Executive lista systemów bezpieczeństwa Toyota T-MATE została rozszerzona o nowy układ automatycznego ostrzegania tylnymi światłami awaryjnymi (ARFHL). To funkcja mająca pomóc uniknąć kolizji na autostradzie. Toyota bZ4X “widząc" nadjeżdżający z tyłu samochód, wykorzysta system monitorowania martwego pola (BSM) i tylny radar, by ostrzec kierowcę zbliżającego się auta, automatycznie włączając tylne światła awaryjne.

Toyota bZ4X 2024. Silniki i wersje

Elektryczny crossover występuje w dwóch wersjach napędowych - z napędem na przednią oś (204 KM i 266 Nm) lub na wszystkie koła XMODE (218 KM i 337 Nm). Akumulator trakcyjny o pojemności 71 kWh brutto (64 kWh netto) jest objęty w standardzie gwarancją na 8 lat lub 160 tys. km. Klienci mogą także wybrać rozszerzony pakiet gwarancyjny Extended Battery Care, który przy spełnieniu kilku warunków wydłuży fabryczną gwarancję do 10 lat i aż miliona kilometrów.

Toyota bZ4X - wersje i osiągi

WersjaFWD4X4 XMODE
Moc204 KM i 266 Nm218 KM i 337 Nm
Akumulator71,4 kWh (64 kWh netto)71,4 kWh (64 kWh netto)
Zasięg WLTP (18" felgi)516 km470 km
Zasięg WLTP (20" felgi)436 km411 km
0-100 km/h7,5 s6,9 s
Prędkość maks.160 km/h160 km/h
Masa własna1895-1980 kg1985-2065 kg

Toyota bZ4X na rok modelowy 2024 jest dostępna w trzech wersjach wyposażenia: Comfort, Executive i Prestige. Ceny odświeżonego modelu rozpoczynają się od 193 900 zł, a wszystkie wersje kwalifikują się do uzyskania dofinansowania w ramach programu "Mój Elektryk" przy odliczaniu min. 50 proc. VAT lub z Kartą Dużej Rodziny.

Toyota bZ4X w wersji Comfort (od 193 900 zł) występuje wyłącznie z napędem na przód. W bazowej wersji auto ma 18-calowe felgi aluminiowe, dwustrefową klimatyzację automatyczną, inteligentny kluczyk, kamerę cofania, a także system multimedialny Toyota Smart Connect z 8-calowym wyświetlaczem, nawigacją w chmurze oraz 4-letnim pakietem transmisji danych.

W wersji Prestige (FWD od 214 900 zł, XMODE od 224 900 zł) klient zyskuje tapicerkę materiałową z elementami skóry syntetycznej, podgrzewane fotele oraz kierownicę, elektrycznie unoszoną pokrywę bagażnika, a także większy 12,3-calowy ekran systemu multimedialnego oraz przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia. Tak wyposażone auto kosztuje od 214 900 zł w wersji FWD oraz od 224 900 zł z napędem XMODE.

W topowej odmianie Executive (FWD od 231 900 zł, XMODE od 241 900 zł) auto wyróżnia się 20-calowymi felgami aluminiowymi, dwukolorowym nadwoziem z czarnym dachem, dolnym przednim grillem w kolorze satynowego chromu, chromowanymi listwami drzwi oraz dachem panoramicznym. We wnętrzu jest tapicerka ze skóry syntetycznej, fotele przednie mają wentylację, a siedzący na nich zyskują ogrzewanie promiennikowe. Liczba systemów jest powiększona o zaawansowanego asystenta parkowania Toyota Teammate Advanced Park, monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni (PVM), kamerę monitorującą kierowcę czy system monitorowania martwego pola (BSM).

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Toyota | Toyota bZ4x | samochód elektryczny
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy