Subaru XV z nowym silnikiem

W polskich salonach debiutuje nowa, słabsza odmiana Subaru XV. Japoński crossover doczekał się benzynowego silnika o pojemności 1,6 l.


Reklama

Cenniki otwiera teraz bazowa wersja Trend wyceniona na 20 200 euro. Dla porównania ceny XV z silnikiem 2,0 l startują od 26 500 euro. Aktualnie polski importer przelicza je po kursie 4,2416 PLN/EUR. Oznacza to, że podstawowa odmiana wymaga zostawienia u dealera kwoty 85 700 zł.

Nowy silnik to - rzecz jasna - konstrukcja typu boxer. Jednostka ma pojemność równych 1600 cm3 i - w przeciwieństwie do odmiany o pojemności 2,0 l - klasyczny, pośredni wtrysk paliwa. Silnik, przy 6200 obr./min., generuje moc 114 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 150 Nm (osiągany przy 3600 obr./min).

Niezależnie od wybranej jednostki napędowej wszystkie egzemplarze Subaru XV oferowane są standardowo z bezstopniową przekładnią Lineatronic CVT i stałym napędem wszystkich kół Symmetrical AWD. Obecność tylnego dyferencjału odbija się jednak na pojemności przestrzeni bagażowej. Kufer mieści raczej skromne 385 l. Po złożeniu oparć tylnej kanapy do dyspozycji jest 1310 l.

Nowy bazowy model to raczej propozycja dla spokojnych kierowców. Na osiągnięcie 100 km/h samochód potrzebuje aż 13,9 s. Prędkość maksymalna to zaledwie 175 km/h. Producent deklaruje, że w cyklu mieszanym auto zużywa średnio 6,4 l/100, co odpowiada emisji 145 gramów CO2/km.

Standardowe wyposażenie podstawowej odmiany Trend obejmuje m.in.: elektrycznie sterowane szyby we wszystkich drzwiach, podgrzewane przednie fotele, wielofunkcyjną kierownicę, automatyczną klimatyzację, cyfrowe radio DAB (system info-rozrywki z 6,5-calowym wyświetlaczem) i komputer pokładowy (z wyświetlaczem 4,2 cala miedzy wskaźnikami). W standardzie nabywcy mogą też liczyć na 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich i system EyeSight z funkcjami adaptacyjnego tempomatu oraz asystenta utrzymania pasa ruch.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje