Można już zamawiać Passata po modernizacji

Volkswagen podał pierwsze ceny Passata po modernizacji. Na początek można zamawiać samochody w wyższych wersjach wyposażenia z wybranymi silnikami.

Jak zmienił się Passat? Od teraz wszystkie zaawansowane systemy asystujące Volkswagena są skupione pod jedną nazwą - IQ.DRIVE. Należy do nich m.in. nowy system "Travel Assist". Jednym z jego elementów jest tzw. pojemnościowa kierownica, która rejestruje dotyk i zapewnia kierowcy dostęp do obsługi różnych systemów. Passat jest pierwszym modelem, w którym Volkswagen zastosował właśnie taki rodzaj kierownicy.

Również po raz pierwszy w nowym Passacie zastosowano "Emergency Steering Assist". Poprzez ingerencję w działanie układu hamulcowego zwiększa on bezpieczeństwo manewru omijania. Udoskonalono też system "Lane Assist" utrzymujący samochód na pasie ruchu. Zwiększeniu bezpieczeństwa i komfortu podróżowania służą ponadto nowe reflektory IQ.LIGHT LED Matrix.

Reklama

System multimedialny trzeciej generacji (MIB3) ma cyfrowe połączenie z nowym zestawem wskaźników "Digital Cockpit". W porównaniu z poprzednim urządzeniem ("Active Info Display") nowe cyfrowe wskaźniki są jeszcze bardziej zaawansowane. Ich grafika jest prosta i elegancka, a ekran, na którym są wyświetlane zapewnia większy kontrast. System wzbogacono o nowe funkcje. Trzy różne konfiguracje wskaźników można teraz zmieniać i uruchamiać tylko jednym przyciskiem znajdującym się na nowej wielofunkcyjnej kierownicy.

Volkswagen rozwinął i wzbogacił również stylistykę Passata, który zarówno jako limuzyna, jak i w wersji Variant jeszcze bardziej wyróżnia się teraz wśród innych aut. Zmieniono kształt zderzaków z przodu i z tyłu, wygląd osłony chłodnicy, a także napis "Passat" znajdujący się pośrodku tylnej części nadwozia. Nowe diodowe reflektory, LED-owe światła do jazdy dziennej i przeciwmgłowe, a także LED-owe lampy z tyłu nadają autu bardzo nowoczesny wygląd.

Nowego Passata można rozpoznać we wnętrzu po nowych elementach dekoracyjnych i wzorach tapicerki, nowym wykończeniu drzwi, nowym kolorze oświetlenia oraz po zmienionych wskaźnikach i kierownicy.

Ważną nowością w Passacie będzie silnik 2.0 TDI Evo - turbodiesel o mocy 150 KM. Wśród jednostek napędowych nowego Passata znajdą się również trzy benzynowe (TSI) o mocy 110 150, 190 oraz 272 KM, a także diesle (TDI) osiągające 190 i 240 KM. Wszystkie jednostki TSI i TDI spełniają normę Euro 6d-TEMP. Każdy Passat - zarówno z silnikiem benzynowym, jak i z wysokoprężnym - jest wyposażany w filtr cząstek stałych.

Wyposażeniu Passata Volkswagen nadał nową strukturę. Podstawowy wariant, który pojawi się w ofercie na przestrzeni najbliższych tygodni, nosi nazwę "Essence", oferując w standardzie m.in. system Front Assist, Radio Composition Colour z instalacją bluetooth czy reflektory główne LED z automatyczną regulacją ich zasięgu.

Środkowa wersja wyposażenia o nazwie "Business" oferuje standardowo m.in. rozbudowany zestaw systemów w ramach "Travel Assist" podnoszących poziom komfortu i bezpieczeństwa, takich jak "Lane Assist", "Emergency Assist" (dla DSG), system "Traffic Jam Assist" czy aktywny tempomat ACC do 210 km/h (dla DSG - z funkcją Stop & Go).

Najwyższy poziom wyposażenia, "Elegance" wyróżnia się m.in. zastosowaniem nastrojowego oświetlenia kabiny czy przykuwających wzrok 17-calowych obręczy kół "Istanbul" ze stopu metali lekkich. Do wersji "Business" i "Elegance" można zamówić stylistyczny pakiet "R-Line". Oprócz opisanych wersji, w ofercie marki znajdzie się także Passat Alltrack oraz Passat GTE.

A jak kształtują się ceny? Za wersję Elegance trzeba zapłacić przynajmniej 142 090 zł (2.0 TSI, 190 KM, DSG7). Najtańśzego diesla (190 KM, DSG7) wyceniono na 158 990 zł. Wersja kombi jest o około 5 tys. zł droższa.

Nieco później będzie dostępna bazowa wersja Business, której ceny będą zaczynały się od 134 390 zł.


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy