Jak łatwo kupić samochód

Według prognoz "Gazety Prawnej", w 2007 roku Polacy kupią od 245 do 260 tys. nowych aut, czyli nawet o 8 proc. więcej niż przed rokiem.

Sprzedaż aut wspomagać będą milionowe budżety reklamowe, atrakcyjne rabaty udzielane przez dealerów, ale również coraz bogatsza oferta finansowania zakupu samochodów.

Reklama

Zakup samochodu można sfinansować na wiele sposobów, np. kredytem gotówkowym, który można przeznaczyć na dowolny cel. Jednak większość takich kredytów oprocentowana jest w granicach 15-20 proc. Dlatego wybór takiej opcji raczej się nie opłaca, chyba że trafimy na wyjątkową promocję. Znacznie tańszy będzie celowy kredyt samochodowy. Można go zaciągnąć bezpośrednio w banku lub w salonie dealerskim.

Dwa banki w salonie

W autoryzowanych salonach samochodowych klienci coraz częściej mogą spotkać dwie lub więcej ofert kredytowych. Pierwszą grupę kredytów stanowią produkty tzw. banków producenckich, powiązanych z producentem czy importerem danej marki.

- W zależności od modelu auta oferta banku producenckiego może być korzystniejsza dla klientów danej marki. Dzieje się tak dlatego, że producent zainteresowany zwiększeniem sprzedaży danego modelu z reguły wspiera ofertę finansową banku własną subwencją, dając większy rabat na pojazd - wyjaśnia Przemysław Łaszczewski, dyrektor departamentu sprzedaży kredytów samochodowych w GE Money Banku.

Dealer może korzystać w sprzedaży samochodów również z konkurencyjnych do banku producenckiego ofert banków uniwersalnych, wyspecjalizowanych w sprzedaży kredytów samochodowych i sam wspierać sprzedaż konkretnych modeli, rezygnując z części swojej marży, czyli uruchomić tzw. subwencję dealera. Warunki finansowania oraz wysokość subwencji dealera każdy bank niezależny ustala z konkretnym salonem dealerskim.

- Ze względu na mniejsze możliwości finansowe dealerów w stosunku do możliwości producenta klienci danego salonu spotkają się głównie z kredytami oferowanymi na standardowych warunkach, ale często dealerzy i banki niezależne tworzą specjalne oferty promocyjne - dodaje Przemysław Łaszczewski.

Dowiedz się więcej na temat: zakup | kredyt | raty | bank

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje