Ekologia nie jest tania - znamy ceny hybryd Peugeota

Polski importer marki Peugeot opublikował właśnie cenniki hybrydowych modeli 508 RXH i 3008 hybrid4. Ile zapłacić muszą proekologicznie nastawieni klienci francuskiej marki?

Model 3008 z napędem hybrydowym wyceniony został na 139 900 zł. Więcej - aż 159 900 zł - kosztuje 508 RXH. Za takie kwoty otrzymamy jednak kompletnie wyposażone pojazdy.

Reklama

Standardem w 3008 hybrid4 jest min: osiem poduszek powietrznych (w tym kurtyny dla obu rzędów siedzeń), światła LED do jazdy dziennej, pełny pakiet elektryczny (4 szyby + podgrzewane lusterka), dwustrefowa, automatyczna klimatyzacja, wyświetlacz HUD, rozbudowany system multimedialny z nawigacją (7-calowy wyświetlacz) oraz 17-calowe, aluminiowe felgi.

Niemal identycznie prezentuje się lista wyposażenia standardowego modelu 508 RXH. Klienci decydujący się na ten model otrzymają jednak dodatkowo m.in.: elektrycznie sterowane, podgrzewane przednie fotele, panoramiczny, szklany dach i aluminiowe felgi w rozmiarze 18-cali.

Oba auta korzystają z identycznego układu napędowego. Pod maska znajdziemy dwulitrowy, turbodoładowany silnik Diesla wykorzystujący wtrysk typu common rail. Spełniająca normy emisji spalin Euro5 jednostka HDI rozwija moc maksymalną 163 KM i dysponuje momentem obrotowym 300 Nm. Napęd przenoszony jest na koła przedniej osi za pośrednictwem zautomatyzowanej, sześciostopniowej skrzyni biegów.

Jednostka wysokoprężna wspomagana jest przez elektryczny silnik trakcyjny o mocy 27 KM, który zamontowano przy tylnej osi. Pracujący pod napięciem 202 V motor czerpie energię z baterii niklowo-metalowo-wodorowych.

Model 3008 hybrid4 przyspiesza do 100 km/h w 8,5 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 191 km/h. 508 RXH na sprint do "setki" potrzebuje 8,8 s, prędkość maksymalna to 213 km/h.

Oba auta - przynajmniej zdaniem producenta - zużywać mają średnio 4,1 l oleju napędowego na 100 km.

Dowiedz się więcej na temat: Nie

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje