Ogniwa paliwowe według Delphi i Battelle

Delphi we współpracy z Battelle Columbus Operation przedłożyło Departamentowi Energii Stanów Zjednoczonych propozycję wspólnego finansowania 10-letniego projektu mającego na celu rozwój i wdrożenie do produkcji po konkurencyjnych cenach ogniwa paliwowego ze stałym utleniaczem (SOFC). Wspólne zaangażowanie partnerów pozwoli na wykorzystanie szerokiego doświadczenia firmy Delphi w zakresie integracji systemów, rozwiązań technicznych, doświadczenia produkcyjnego oraz dostępu do rynku producentów pojazdów i rynków pokrewnych. Firma Battelle natomiast wniesie międzynarodowe doświadczenie w dziedzinie budowy ogniw paliwowych oraz technologii mikrosystemowych i znajomości rynku energetycznego.

Prośba została rozpatrzona pozytywnie i Delphi Automotive Systems oraz Battelle otrzymały od Departamentu Energii w Stanach Zjednoczonych 10-letni kontrakt wart 74,6 milionów dolarów. - Jesteśmy bardzo zadowoleni z faktu, iż Departament Energii wybrał naszą propozycję dla przyszłego rozwoju technologii ogniw paliwowych - powiedział Guy C. Hachey, prezydent Delphi Energy & Chassis Systems. - Głęboko wierzymy w potencjał tej technologii i poprzez ten projekt mamy możliwość włączenia ogniw paliwowych w naszą podstawową ofertę w przyszłości. Ten kontrakt pozwoli Delphi rozwijać technologię budowy ogniw SOFC.

Reklama

Delphi i Battelle otrzymały jeden z czterech współfinansowanych kontraktów przyznanych przez Departament Energii (DOE). Każdy z nich skupiał się na innym obszarze zastosowań dla ogniw SOFC, a ich wartość wynosiła 271 milionów dolarów. Projekt Delphi i Battelle ma na celu rozwój i prowadzenie testów ogniw paliwowych, które mogłyby być produkowane na skalę masową po konkurencyjnych kosztach produkcji dla pojazdów osobowych i dostawczych oraz jako rozproszone układy zasilania w energię elektryczną dla zastosowań militarnych. Projekt będzie oparty na systemie o mocy 5kW dostosowanym do zasilania różnym rodzajem paliw.

- Wierzymy, że technologia SOFC osiągnie punkt rozwoju, w którym będzie pozwalać na stworzenie urządzeń o sprawności wymaganej dla zastosowań w motoryzacji, jak i rozproszonych systemów zasilania - mówi Jeff Colwell, zastępca dyrektora generalnego Battelle Automotive Technology. - Jesteśmy zadowoleni, że program DOE będzie przyspieszać wprowadzanie do produkcji masowej systemów w następnej dekadzie.

Battelle służy przemysłowi i rządowi w obszarze rozwoju technologii, prowadzenia prac badawczych oraz wprowadzania technologii na skalę masową. Battelle mające swoją siedzibę w Columbus, Ohio, działa w ponad 70 miejscach w 30 krajach. Jako jedno ze swoich osiągnięć wymienić może rozwój technologii maszyn ksero, pionierskie prace nad pytą CD, znaczące osiągnięcia w technologii medycznej oraz opartej na światłowodach w telekomunikacji.

Dowiedz się więcej na temat: budowy | doświadczenia | ogniwa paliwowe

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje