Masz auto z kratką? Możesz zapłacić wyższą karę

Trwa szaleństwo promocji aut z kratką. Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny uczula właścicieli takich pojazdów by pilnowali terminów zakupu polisy OC.

Kara za brak tego obowiązkowego ubezpieczenia, w ich przypadku, jest znacznie wyższa niż dla aut osobowych i wynosi ponad 5 tys. złotych, a nie 3,3 tys. złotych.

Reklama

- Właściciele aut z kratką u których stwierdzimy brak OC i zwracamy się o zapłacenie takiej wyższej kary, często są zaskoczeni i tłumaczą, że przecież samochód wygląda jak osobowy - mówi Joanna Pasturczak, wicedyrektor Pionu Windykacji UFG. - Jednak, gdy auto zarejestrowane jest jako ciężarowe - to bez względu czy jest to cinquecento z kratką czy truck - jego właściciel zagrożony jest karą za brak OC jak dla samochodu ciężarowego, czyli aktualnie ponad 5 tysięcy złotych - przypomina.

W minionym roku Fundusz nałożył kary za brak polisy OC na 5404 właścicieli samochodów ciężarowych (o 45 proc. więcej niż rok wcześniej) - w tym również aut z kratką. W tym samym czasie UFG wysłał pisma wzywające do zapłacenia kary do łącznie 49,8 tys. posiadaczy pojazdów (auta osobowe, ciężarowe, ciągniki, motocykle, motorowery itp.), o ponad 11 tys. wezwań więcej niż w 2012 roku. Ten znaczny wzrost wynika przede wszystkim z większej liczby kontroli własnych Funduszu.

Ważność polisy komunikacyjnej OC można sprawdzić na stronie internetowej Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego (www.ufg.pl, zakładka "Sprawdź OC dla pojazdu'). Udostępnienie tej informacji jest bezpłatne i jest ona aktualna tylko na wybrany dzień zapytania. Dlatego przy zakupie używanego pojazdu najlepiej potwierdzić ważność komunikacyjnego OC bezpośrednio w firmie ubezpieczeniowej, która wystawiła polisę poprzedniego właściciela. Natomiast przy zakupie nowego pojazdu - polisę OC należy wykupić najpóźniej w dniu jego rejestracji.

Dowiedz się więcej na temat: auto 'z kratką'

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje