Volvo XC70, Volvo XC90 - porównanie

Debiuty XC70 i najnowszej odsłony XC90 dzieli 8 lat, ich konstrukcje – cała epoka.

VOLVO XC70 D5 AWD SUMMUM
silnik: biturbodiesel, R5, 2.4, 220 KM
cena: 249 600 zł

VOLVO XC90 D5 AWD INSCRIPTION
silnik: biturbodiesel, R4, 2.0, 225 KM
cena: 293 600 zł

Volvo słynie z produkcji bezpiecznych, rodzinnych samochodów. Porównujemy dużego SUV-a i kombi tej marki. Ten pierwszy to zupełna nowość - druga generacja XC90. Naprzeciw niego nie stanęło klasyczne kombi V70, lecz jego uterenowiona wersja, XC70.

Nie jest to jednak tylko pojedynek kombi z SUV-em, to także starcie dwóch pokoleń Volvo. XC70 debiutowało osiem lat temu i choć wciąż może się podobać, na tle XC90 nie jest w stanie ukryć swojego wieku. Zwłaszcza wewnątrz - kombi ma konsolę pełną przycisków i pokręteł, podczas gdy w SUV-ie większość ustawień jest dostępnych przez ekran dotykowy, który od porządnego tabletu różni się właściwie tylko tym, że nie można go zabrać do domu. Nowość Volvo jest też o poziom wyżej pod względem wykończenia wnętrza.

XC70 ma przestronną kabinę, mieszczącą nawet wysokie osoby, choć tym z tyłu przydałoby się więcej miejsca na nogi. Albo przesiadka do XC90, które w obu rzędach siedzeń oferuje po kilka cennych centymetrów więcej na nogi i głowy. A za dopłatą może mieć dodatkowe dwa siedzenia - i to takie, na których osoby średniego wzrostu bez problemu zniosą nawet dalsze podróże. Pojemność bagażnika za nimi to wciąż niezłe 310 l (za dwoma rzędami siedzeń wynosi 671 l, a za jednym - 1868 l). Choć 575-1600 l to niezły wynik, XC70 znów nie ma szans.

Może chociaż podczas jazdy kombi wypada lepiej od SUV-a? Cóż, znów nie do końca. Dość miękkie zawieszenie XC70 daje podróżnym bardzo dużo komfortu, ale pozwala na spore przechyły nadwozia, które zniechęcają do dynamicznej jazdy po zakrętach. Jego opcjonalna regulacja tylko trochę poprawia sytuację. Testowane XC90 ma pneumatyczne zawieszenie, które kosztuje aż 11,2 tys. zł, ale zapewnia niemal nieziemski komfort. Co więcej, mimo większej o 234 kg masy SUV prowadzi się nieco lepiej niż uterenowione kombi.

XC70 D5 ma 5-cylindrowego diesla 2.4, który potrafi rozpędzić auto do 100 km/h w 8,7 s i zużywa średnio 8,6 l/100 km. Silnik XC90 D5 ma jedynie 4 cylindry i pojemność 2,0 l, ale z większą o 5 KM mocą zapewnia SUV-owi podobne osiągi przy mniejszym aż o litr średnim spalaniu. I tylko dźwięku "pięciocylindrowca" mu brak...

Tak naprawdę jedyną przewagę kombi ma w kwestii ceny. Topowa odmiana kosztuje w jego przypadku blisko 250 tys. zł, tymczasem za XC90 z podobnym wyposażeniem trzeba zapłacić o 44 tys. zł więcej.

Dane techniczne, osiągi, dane testowe, zużycie paliwa: Volvo XC70 D5 AWD Summum, Volvo XC90 D5 AWD Inscription

Dane techniczneVolvo XC70Volvo XC90
Silnikbiturbodiesel biturbodiesel
Pojemność skokowa2400 cm3 1969 cm3
Moc maksymalna220 KM/4000 225 KM/4250
Maks. moment obrotowy440 Nm/1500 470 Nm/1750
Długość/szerokość/wysokość484/187/160 cm 495/193/177 cm
Rozstaw osi282 cm 298 cm
Masa/ładowność1821/569 kg 2055/695 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)575/1600 l 671/1868 l
Poj. zbiornika paliwa70 l (ON) 71 l (ON)
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna205 km/h 220 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h8,3 s 7,8 s
Zużycie paliwa*8,6/5,2/5,8 7,8/4,7/5,8
Osiągi (dane testowe)
Przyspieszenie 0-100 km/h8,7 s 8,5 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)39,3 m 35,9 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)39,2 m 35,6 m
Cena249 600 zł 293 600 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km)

Volvo XC70 D5 AWD Summum kontra Volvo XC90 D5 AWD Inscription: ocena w punktach

Nadwozie/wnętrze (maks. 40 pkt)XC70 (31 pkt)XC90 (39 pkt)
Przestronność (maks. 10 pkt)710
Pojemność bagażnika (maks. 10 pkt)810
Wykończenie (maks. 10 pkt)89
Funkcjonalność (maks. 10 pkt)810
Jazda (maks. 40 pkt)XC70 (29 pkt)XC90 (34 pkt)
Osiągi (maks. 10 pkt)77
Trzymanie się drogi (maks. 10 pkt)77
Komfort jazdy (maks. 10 pkt)910
Hamulce (maks. 10 pkt)610
Koszty (maks. 50 pkt)XC70 (25 pkt)XC90 (23 pkt)
Cena zakupu (maks. 10 pkt)128
Wyposażenie (maks. 10 pkt)78
Zużycie paliwa (maks. 10 pkt)67
RAZEM (MAKS. 130 PKT)8596

VOLVO XC70 KONTRA VOLVO XC90: PODSUMOWANIE

Wygrywa XC90, które jest lepsze właściwie w każdej dziedzinie poza ceną zakupu. Jednak nawet tę różnicę w pewnym stopniu wynagradza lepszym wyposażeniem. XC70 jest bez szans.

Tekst: Marcin Laska, zdjęcia: Robert Brykała, Krzysztof Paliński; "Motor" 24/2015

Poradnik kupującego używane Volvo - PORADY DLA KIEROWCÓW

Volvo XC70 (2000-2008) - SAMOCHODY UŻYWANE

Używane Volvo XC90 - OPINIE O SAMOCHODACH

Motor
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy