Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI BlueMotion R-Line - test

W klasie SUV cnotą stało się doskonałe prowadzenie na asfalcie. Touareg to auto, któremu wychodzi to wyjątkowo dobrze.

SUV spod znaku VW zajmuje w swojej klasie takie samo miejsce, jak Golf wśród kompaktów. To gruntownie dopracowany model, który na tej półce cenowej nie ustępuje konkurencji. I choć przykładowo VW Phaetonowi zawsze sporo brakowało do Porsche Panamery, to akurat Touaregowi całkiem blisko do Porsche Cayenne.

Testowana wersja 3.0 TDI V6 wyposażona została w pakiet R-Line, który dzięki sportowemu zawieszeniu i niskoprofilowym kołom 20-calowym czyni z tego kolosa całkiem sprawnego pożeracza asfaltów. Przechyły nadwozia na szybko pokonywanych zakrętach są niewielkie, a reakcje na ruchy kierownicą szybkie. Jeżeli dodać do tego duży potencjał momentu obrotowego, szybko pracującą skrzynię automatyczną i bardzo sprawne hamulce, to obiektywnie trudno znaleźć istotne wady tego auta. Druga generacja Touarega standardowo pozbawiona jest reduktora i blokad mostów, stąd zdolności terenowe są raczej umiarkowane. Dla bardziej wymagających pozostaje wersja 4XMotion.

Reklama

Jednak największą zaletą Touarega wydaje się doskonale wykończone wnętrze. Pod tym względem VW nie ustępuje SUV-om klasy premium, jak Audi Q7, BMW X5 czy Mercedes ML. Jednak przy wszystkich swoich zaletach pozostaje on Volkswagenem: autem nie krzykliwym i nie rzucającym się w oczy.

Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI BlueMotion R-Line - podsumowanie

Do mnóstwa zalet Touarega można doliczyć dość rozsądną cenę - bez pakietu R-Line to 224 tys. zł.

Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI BlueMotion R-Line: plusy

  • doskonałe wykończenie wnętrza,
  • dynamiczny i stosunkowo oszczędny silnik,
  • szybka skrzynia biegów,
  • dobre trzymanie na zakrętach


Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI BlueMotion R-Line: minusy

  • przeciętne zdolności terenowe,
  • mały prestiż marki Volkswagen

Dane techniczne: Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI BlueMotion R-Line

Silnikturbodiesel
Pojemność skokowa2967 cm3
Układ cylindrów/zaworyV6/24
Moc maksymalna245 KM/3800
Maks. moment obrotowy550 Nm/1750
Skrzynia biegówaut./8-biegowa
Napęd4x4
Dług./szer./wys.478/194/171 cm
Rozstaw osi290 cm
Masa/ładowność2153/762 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)580/1640 l
Poj. zbiornika paliwa85 l (ON)
Osiągi
Prędkość maksymalna220 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h7,6 s
Zużycie paliwa wg prod. (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)8,4/6,5/7,2
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)9,9/7,4/8,7
Cena240 580 zł

Tekst: Marcin Klonowski, zdjęcia: Robert Brykała

Urodzinowy Touareg X - WIADOMOŚCI

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 DSG Sport&Style R-Line - TEST

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy