Mistrz świata Formuły 1 na ulicach Warszawy

Już za niespełna półtora miesiąca Warszawa stanie się stolicą Formuły 1.

Na początku czerwca odbędzie się ING Renault F1 Roadshow, czyli przejazd prawdziwego bolidu Formuły 1 ulicami miasta, któremu towarzyszyć będzie wizyta dwukrotnych mistrzów świata F1 - zespołu ING Renault F1 Team.

Warszawa jest jednym z zaledwie sześciu miast na świecie, które będą miały szansę na zorganizowanie ulicznego pokazu w 2007 roku. Poza naszą stolicą bolid Renault będzie jeździł ulicami Johannesburga, Rotterdamu, Bukaresztu, Meksyku i Dubaju. Roadshow to niepowtarzalna możliwość usłyszenia silników bolidu F1 w sercu miasta, na żywo i całkowicie za darmo - mówi Arnaud Barral, prezes Renault Polska, które jest organizatorem imprezy. Jest to niepowtarzalna okazja na zobaczenie z bliska Formuły 1, szansa na poznanie kulis tego sportu i spotkanie się z gwiazdami F1.

Święto Formuły 1 będzie trwało w Warszawie w dniach 2-3 czerwca. Na cały wyścigowy weekend Most Świętokrzyski i Wybrzeże Kościuszkowskie zamienią się w uliczny tor Formuły 1, po którym w niedzielę, 3 czerwca, będzie pędził mistrzowski bolid Renault, prowadzony przez jednego z głównych kierowców zespołu. Przejazd bolidu będzie poprzedzała widowiskowa parada samochodów rajdowych, osobowych i zabytkowych, a atmosferę porównywalną do tych, jakie panują na wyścigach Formuły 1, zagwarantują także dodatkowe atrakcje dostępne w miasteczku F1, które powstanie na tyłach Biblioteki Uniwersyteckiej. Dla zgromadzonych przy trasie kibiców bolid i gwiazdy F1 będą na wyciągnięcie ręki. Miejsce imprezy i trasa przejazdu zostały wybrane pod kątem spełnienia wszystkich restrykcyjnych wymogów bezpieczeństwa.

W Warszawie braliśmy pod uwagę różne lokalizacje. Zależało nam na tym, aby ze względu na publiczność impreza odbyła się w centralnie położonym miejscu. Po konsultacjach zarówno z inżynierami ruchu, jak i z technikami F1 okazało się, że najlepszym wyborem jest Powiśle i Most Świętokrzyski. Trasa ta otrzymała wszystkie konieczne pozwolenia - mówi Agata Szczech - Bardzo pomocne w przygotowaniu wydarzenia były władze Warszawy.

Idea "Formuła 1 bliżej ludzi" przyświecała organizacji Roadshow od samego początku. Od czasu pierwszego ulicznego pokazu, F1 obejrzało na żywo już ponad 1, 5 miliona ludzi w 9 miastach na świecie. Pierwsza impreza z cyklu odbyła się w 2003 roku w Madrycie, kolejne miały miejsce m.in. w Istambule, Tokio, Rzymie Sewilli, Lyonie i dwukrotnie w Moskwie. Za każdym razem kierowców F1 witały tłumy fanów - w Sewilli uliczny wyścig obejrzało aż 250 000 ludzi, na ulicach Lyonu zgromadziło się 200 000 widzów, a na premierowym pokazie w Madrycie było ponad 100 000 kibiców.

Flavio Briatore, dyrektor generalny ING Renault F1 Team wyjaśnia: I to jest właśnie Roadshow. Organizujemy dla widzów imprezy polegające na przejazdach naszych bolidów ulicami miast i pokazy podczas zawodów World Series by Renault. Dzięki temu ludzie mogą zapoznać się z bliska z samochodami Renault, z zespołem i kierowcami, co jest niemożliwe podczas wyścigów Grand Prix. ING Renault F1 Roadshow to przede wszystkim okazja, by pokazać, na czym polega nowoczesna Formuła 1, to fantastyczne widowisko i doświadczenie, o którym trudno zapomnieć.

Z okazji rozpoczęcia sezonu 2007 Alain Dassas, Prezes ING Renault F1 Team, powiedział: Renault, jako konstruktor samochodów i jako doskonały zespół sportowy, od zawsze skutecznie łączył zaawansowane rozwiązania techniczne, rozrywkę i ścisłe związki z publicznością. Od czasu powrotu Renault do F1 koncern zawsze chciał otworzyć tę dyscyplinę sportu dla szerszej publiczności, a także przybliżyć widzów do wyścigów i biorących w nich udział ludzi. Imprezy Roadshow odwołują się do tych samych zasad, które stanowią filozofię Renault. Pragniemy zapewnić widzom, zagorzałym entuzjastom lub po prostu ludziom ciekawym tego sportu, wyjątkowe, całkowicie bezpłatne widowisko: wzmacnia to wyraźnie wizerunek Renault zarówno na naszych tradycyjnych rynkach, jak i na rynkach nowych, które marka stara się dopiero podbić.

Organizatorem ING Renault F1 Roadshow jest Renault Polska. Patronat honorowy nad wydarzeniem objęło Miasto Stołeczne Warszawa. Sponsorami imprezy są ING i ELF. Patronat medialny sprawują: INTERIA.PL a także TVN, Dziennik, Radio Zet, Auto Świat, Auto Motor i Sport.

Reklama
INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy