Terenowe TT? Nowość od Audi!

Niewykluczone, że rodzina modelu TT powiększy się wkrótce o nowych członków. Na trwającym właśnie salonie motoryzacyjnym w Pekinie Audi zaprezentowało koncepcyjne TT z napędem hybrydowym.

Inżynierowie z Ingolstadt nie ograniczyli się jednak do wyposażenia drogowej "wyścigówki" w akumulatory i silnik elektryczny. Auto wyposażono w napęd na cztery koła, a nadwozie upodobniło się do rodzinnego crossovera...

Wymiary karoserii niewiele różnią się od uterenowionego Audi Q3. Koncepcyjne TT Offroad - bo tak właśnie brzmi oficjalna nazwa modelu - jest jednak o 8 cm niższe. Eksploatację poza utwardzonymi drogami utrudniają 21-calowe felgi ze stopów lekkich z oponami w rozmiarze 255/40.

We wnętrzu znajdziemy cztery indywidualne fotele. Tylne składają się niemal na płasko, dzięki czemu powiększyć można zaskakująco obszerną, charakteryzującą się całkowicie płaską podłogą, przestrzeń bagażową.

Hybrydowy układ napędowy składa się z czterocylindrowego, benzynowego silnika 2,0 l TFSI o mocy 292 KM (380 Nm) i dwóch jednostek elektrycznych o łącznej mocy 115 KM (270 Nm). Sumaryczna moc układu napędowego wynosi aż 408 KM, samochód może się też pochwalić monstrualnym momentem obrotowym 650 Nm.

Reklama

Przyspieszenie do 100 km/h trwa zaledwie 5,2 s. prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Przy wykorzystaniu samych silników elektrycznych samochód potrafi rozpędzić się do 130 km/h.

Mimo zastosowania akumulatorów o pojemności 12 kW/h niemieckim inżynierom udało się uzyskać niemal idealny rozkład mas w stosunku 56:44 z przewagą przedniej osi. W trybie elektrycznym samochód pokonać może około 50 km. Przy wykorzystaniu silnika spalinowego zasięg wzrasta do 880 km. Auto - przynajmniej zdaniem Audi - zużywać ma średnio około 1,9 l/100 km.

Polub MOTO INTERIA na Facebooku. Tam znajdziesz więcej zdjęć, ciekawostki i... konkursy. Do wygrania wkrótce samochód na weekend!. Wystarczy kliknąć TUTAJ.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama