Oto nowy vw jetta
Chociaż volkswagen golf swoją ogromną popularność zawdzięcza m.in. kompaktowym wymiarom, wielu nabywców wymaga od auta nieco bardziej dystyngowanej sylwetki i większego bagażnika.
Dlatego właśnie, już w 1979 roku Niemcy wprowadzili do oferty model jetta - zbudowanego na bazie golfa sedana. Chociaż auto nigdy nie było tak rozchwytywane jak hatchback, jetta miała stałą grupę wiernych nabywców.
Kolejne generacje tego modelu w Europie nosiły nazwę vento i bora. W Ameryce Północnej, gdzie samochody z nadwoziem typu sedan cieszą się dużą popularnością, kolejne wcielenia golfa z kufrem wciąż oznaczane były jako jetta.
Na Stary Kontynent nazwa powróciła dopiero w styczniu 2005 roku, kiedy Niemcy zaprezentowali światu kolejne auto z trzybryłowym nadwoziem (zbudowane w oparciu o golfa V generacji). Dni tego samochodu są już jednak policzone. Prezentujemy pierwsze zdjęcia nowej jetty!
Jak można się było spodziewać, auto nawiązuje stylistycznie do linii zapoczątkowanej przez nowe polo. Jette zbudowano w oparciu o pojazd koncepcyjny "new compact coupe", który zaprezentowano na styczniowym salonie samochodowym w Detroit. Przód nawiązuje wyglądem do zdecydowanie bardziej prestiżowego phaetona, tył przypominać może nieco obecną generację audi A4.
Auto mierzy 4,64 m długości, 1,45 m wysokości i 1,78 m szerokości. Jest więc nieznacznie dłuższe, niż jetta produkowana od 2005 roku.
Początkowo samochód oferowany będzie na rynkach Ameryki Północnej. Niemcy milczą na razie co do tego, kiedy pojazd trafi na Stary Kontynent.
Nie wiadomo również, z jaką paletą jednostek napędowych występować będzie nowy volkswagen. Najbardziej prawdopodobny scenariusz zakłada, że ofertę silników w Europie otwierać będzie niewielki, doładowany silnik 1,2 TSI o mocy 105 KM. Do wyboru będą też zapewne 1,4 TSI o mocach od 122 do 160 KM. Fani niemieckich diesli mogą liczyć na 1,6 TDI CR oraz 2,0 TDI CR. W Ameryce podstawową jednostką napędową najprawdopodobniej pozostanie archaiczny, 2,5-litrowy, rzędowy, 5-cylindrowy silnik o mocy 150 KM.