Te auta lepiej omijaj. Ciągle się psują!

Blisko połowa ze sprowadzanych do Polski samochodów używanych legitymuje się wiekiem przekraczającym 10 lat. Średni wiek pojazdu w naszym kraju to - w zależności od danych - między 12 a 14 lat.

Które samochody w wieku "10 plus" powinniśmy raczej omijać szerokim łukiem?

Reklama

Poniżej prezentujemy ostatnią dziesiątkę zestawienia najbardziej usterkowych pojazdów w wieku 10 i 11 lat. Dane powstały w oparciu o obowiązkowe przeglądy techniczne przeprowadzone w minionym roku przez Niemieckie Stowarzyszenie Dozoru Technicznego TUV.

Dziesiątkę najbardziej usterkowych pojazdów otwiera Alfa Romeo 146 (średni przebieg 122 tys. km). Niemieccy diagności wykryli usterki w aż 41,9 proc. egzemplarzy, które pojawiły się na przeglądzie.

Dziewiątą pozycję - z wynikiem 42,1 proc. samochodów z usterkami - zajmuje Renault Kangoo (średni przebieg 136 tys. km). Ósma - ze średnim wynikiem 42,2 proc samochodów z usterkami - przypadła Renault Lagunie (średni przebieg 131 tys. km), do której przylgnęło określenie "królowej lawet". Siódme miejsce zajmuje kolejny produkt Alfy Romeo - model 156. Wśród pojazdów, których średni przebieg oszacowano na 145 tys. km aż 42,5 proc. przyjechało na przegląd techniczny z poważnymi usterkami.

Na szóstym miejscu, co może niektórych trochę dziwić, sklasyfikowano produkowane pod skrzydłami BMW Mini. Wśród aut o średnim przebiegu jedynie 107 tys. km w 42,6 proc. diagności stwierdzili usterki zawieszenia, hamulców czy oświetlenia.

Piątkę najgorszych aut używanych w wieku 10-11 aut wg TUV otwiera Volkswagen Sharan. W czasie przeglądów stwierdzono usterki w 42,9 proc. tego typu pojazdów. Ich średni przebieg to 165 tys. km.

Czwarte miejsce przypadło w udziale Fordowi Ka. Wśród aut, których średni przebieg to jedynie 59 tys. km, aż 43,3 proc. egzemplarzy zdradzało usterki (m.in. korozję elementów nośnych karoserii).

Trójkę najbardziej usterkowych pojazdów otwiera włoski Fiat Stilo. Aż 43,8 proc. aut poddanych obowiązkowym badaniom technicznym wykazywało większe lub mniejsze usterki. Średni przebieg 10-11 letnich Stilo na niemieckim rynku to 115 tys. km.

Drugie miejsce wśród najbardziej usterkowych aut zajął techniczny brat bliźniak (sklasyfikowanego na 5. pozycji) Volkswagena Sharana - Ford Galaxy. Przy średnim przebiegu 161 tys. km aż 44,2 proc. pojazdów poddanych obowiązkowym badaniom technicznym wykazywało usterki.

Absolutnym numerem jeden na liście pojazdów, które przysparzają swoim właścicielom najwięcej problemów okazał się być produkt Chryslera - model PT Cruiser. Zdaniem niemieckich diagnostów aż 45,1 proc. egzemplarzy (średni przebieg 121 tys. km), które stawiły się w stacjach kontroli pojazdów celem dokonania badania technicznego cierpiało na różnej maści niedomagania.

Oczywiście danych TUV nie sposób traktować jako jedynego wyznacznika przy wyborze samochodu z rynku wtórnego. Duża część z odnotowanych w czasie przeglądów usterek ma bowiem łatwy do usunięcia charakter. Nie zmienia to jednak faktu, że - zwłaszcza w Niemczech - żaden z kierowców o zdrowych zmysłach nie uda się na obowiązkowe badanie techniczne auta, będąc świadom usterek trapiących jego samochód.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje