Testujemy: subaru outback

Tej marki nikomu nie trzeba chyba przedstawiać.

Chociaż kilkanaście lat temu w Polsce prawie nikt o niej nie słyszał, rajdowe sukcesy sprawiły, że dziś Subaru jest synonimem rewelacyjnych osiągów i typowej dla "japończyków" bezawaryjności. Kojarzy się również z napędem na cztery koła.

Reklama

Niestety, sportowe osiągnięcia niekoniecznie przekładają się na poziom sprzedaży. Większość fanów wychodzi bowiem z założenia, że albo impreza albo nic, na czym cierpią pozostałe modele firmy.

Czy impreza faktycznie deklasuje wszystkie inne produkty marki? Postanowiliśmy to sprawdzić, biorąc pod lupę uterenowionego outbacka.

Do jego mocnych stron na pewno nie należy wygląd. Auto nie zaskakuje niczym szczególnym, i gdyby nie podniesione zawieszenie, można by go pomylić z każdym innym samochodem klasy średniej. Dla wielu okaże się to pewnie zaletą, ale my wydając na samochód blisko 200 tys. zł. wolelibyśmy czuć się w nim wyjątkowo. Ten model Subaru z pewnością nie należy do aut, dla których zdejmuje się w domu firanki, by siedząc z oczami wlepionymi w okno móc się nimi zachwycać. A szkoda.

Na szczęście kierowca najwięcej czasu spędza we wnętrzu auta a to, trzeba przyznać, skrojone jest na miarę. Sportowe akcenty są aż nadto widoczne. Obszyta skórą kierownica Momo świetnie leży w dłoniach, tuż przy niej znalazły się też wygodnie wyprofilowane łopatki, za pomocą których możemy przełączać biegi. Drążek automatycznej skrzyni biegów (tylko pięciostopniowej) można również przesunąć w tryb manualny i wówczas jego obsługa przypomina tę znaną z rajdówek. Biegi zbija się ciągnąc go do siebie, by włączyć wyższy wystarczy odrobinę pchnąć lewarek. Tyle teorii.

Bardzo przydatną sprawą jest dotykowy, wielofunkcyjny wyświetlacz ciekłokrystaliczny zamontowany na szczycie konsoli środkowej. Prócz danych z nawigacji wyświetla on także wszystkie dane z komputera pokładowego, jak również pełni funkcję rozbudowanego kalkulatora, planera podróży i paru innych przydatnych urządzeń.

Dowiedz się więcej na temat: testowanie | biegi | jazdy | paliwa | Nie | Subaru Outback

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje