Kia cee'd SW 1.6 CRDi GT Line – test

Nowa Kia cee'd już bez kompleksów może stawać w szranki z liderami klasy. Także jeżeli chodzi o wysokość ceny auta.

Cee'd pierwszej generacji był solidnym, ale jednak dość przaśnym samochodem. Mocnym argumentem była tam cena. Zmieniło się to wraz z wprowadzeniem cee'da drugiej generacji, który stał się znacznie bardziej wyrafinowany, ale też droższy.

Zaprezentowana jesienią wersja po face liftingu jest już autem bardzo przyjemnym dla oka, ale w topowej wersji prawie dobija ceną do granicy 100 tys. zł. A to już wysoko stawia poprzeczkę oczekiwań.

Nowa skrzynia biegów

Wraz z najmocniejszym dieslem 1.6 CRDi o mocy 136 KM oferowana jest dwusprzęgłowa skrzynia biegów 7DCT. Wcześniej wersja 6-biegowa była już montowana do benzynowych 1.6 GDI.

Reklama

Wprawdzie silnik ma bardzo przyzwoitą moc jak na swoją pojemność, ale w połączeniu ze skrzynią dwusprzęgłową tworzy dość specyficzną parę.

Próba bardziej dynamicznego przyspieszania zawsze wywołuje redukcję biegu i wprowadzanie silnika na wysokie obroty, nieco na wzór jednostek benzynowych.

Subiektywnie można odnieść wrażenie, że jednostce brakuje nieco momentu obrotowego. Wartość 280 Nm to jakieś 40 Nm mniej niż dają do dyspozycji konkurencyjne jednostki dwulitrowe. W połączeniu z wynoszącą niemal półtorej tony masą własną sprawia to, że auto nie zachwyca dynamiką.

Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje niemal 11 s. Utrzymywanie przyzwoitego tempa jazdy oznacza ciągłe korzystanie z wyższych obrotów, a to z kolei powoduje, że wyniki zużycia paliwa zaczynają mocno odbiegać od deklaracji producenta. W mieście samochód nawet przekracza wtedy 7 l/100 km.

Czy warto wybierać GT Line?

Już wersja L jest bogato wyposażona. Opcja GT Line, obejmująca m.in. bezkluczykowy dostęp, nawigację, 17-calowe koła i pakiet stylistyczny, kosztuje dodatkowe 6 tys. zł. Nie jest to dużo, ale obok skrzyni 7DCT to kolejny element przybliżający cenę auta do 100 tys. zł. To już się robi dość drogi kompakt.

Dane techniczne, osiągi, testowe zużycie paliwa: Kia Cee'd SW 1.6 CRDi GT Line

 Kia Cee'd SW 1.6 CRDi GT Line
Silnikturbodiesel
Pojemność skokowa1582 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16
Moc maksymalna136 KM/4000
Maks. moment obrotowy280 Nm/1500
Skrzynia biegówautomatyczna/7-biegowa
Napędprzedni
Dług./szer./wys.450/178/149 cm
Rozstaw osi265 cm
Masa/ładowność1485/555 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)528/1642 l
Poj. zbiornika paliwa53 l (ON)
Osiągi
Prędkość maksymalna197 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h10,9 s
Śr. zużycie paliwa wg producenta*5,1/4,0/4,4
Zużycie paliwa w teście*6,8/5,9/6,4
Cena95 540 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km)

KIA CEE'D SW 1.6 CRDi GT LINE: PLUSY I MINUSY

+ atrakcyjny wygląd
+ bogate wyposażenie
+ przestronne wnętrze
+ dość dobra jakość wykończenia

- przeciętna elastyczność silnika
- niezbyt niskie zużycie paliwa
- ograniczona pojemność bagażnika

KIA CEE'D SW 1.6 CRDi GT LINE: PODSUMOWANIE

Kia cee’d 1.6 CRDi GT Line jest autem bez większych wad, ale jednak dość drogim.

Tekst: Marcin Klonowski, zdjęcia: Robert Brykała; "Motor" 4/2016

Kia cee'd GT – TEST

Używana Kia Sportage (2010-) – OPINIE O SAMOCHODACH

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama