Volkswagen Beetle Dune

Volkswagen pokazał na salonie w Detroit prototyp rekreacyjnego samochodu opartego na nowym Beetle. Pojazdy nazywa się Beetle Dune i wg zapewnień producenta, jest gotowy do wejścia do produkcji.

Nie jest to jednak tożsame z tym, że do produkcji trafi...

Reklama

Charakterem Beetle Dune ma przypominać dawne VW Buggy. Auto otrzymało wyższe zawieszenie, poszerzona nadwozie oraz 19-calowe koła. Nadwozie zostało poszerzone dzięki zmodyfikowanym błotnikom (każdy jest szerszy o 24 mm), w efekcie Dune ma 185,6 cm szerokości, 429 cm długości (więcej o 1,2 cm) oraz 153,6 cm wysokości (plus 5 cm).

Szersze nadwozie pozwoliło zwiększyć rozstaw kół, który z przodu wynosi 160,7 cm (plus 2,9 cm), a z tyłu 157,3 cm (również plus 2,9 cm).

Zmieniono również kształt przedniej części nadwozia wraz z maską, która jest nieco wyższa w środkowej części i na której pojawiły się wloty powietrza. Z tyłu samochodu znajdziemy spojlery ale także... bagażnik do zamocowania nart lub deski.

Kolor nadwozia również nie jest przypadkowy, wprost nawiązując do piasku.

Nie ma wielkich nowości pod maską Beetle Dune. Źródłem napędu jest benzynowy silnik 2.0 TFSI o mocy 210 KM, który współpracuje z sześciostopniową skrzynią dwusprzęgłową. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 7,3 s, a prędkość maksymalna wynosi 227 km/h. Beetle Dune wyposażony jest w elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje