Antidotum na nudę

Debiutujący na salonie samochodowym w Genewie prototyp Nissana o nazwie Evalia łączy praktyczność rodzinnego minivana z doznaniami towarzyszącymi posiadaniu szybkiego, usportowionego hatchbacka.

Pojazd ten bowiem jest dużym minivanem, którego wygląd, jak i własności jezdne są bardziej charakterystyczne dla kompaktowego coupé niż typowego pojazdu rodzinnego.

Reklama

Ten mariaż przestrzenistał się możliwy dzięki stylizacji nadwozia, w której wysoko poprowadzona linia okien i smukły dach podkreślają dynamizm sylwetki. Zabieg ten umożliwił zachowanie obszernej kabiny nie odbijającej się negatywnie na wyglądzie zewnętrznym.

Evalia została bogato wyposażona w nowoczesne technologie. Przednie i tylne skrzydła drzwi zostały wyposażone w obracające się zawiasy. Po otwarciu drzwi najpierw odsuwają się one od nadwozia na kilka centymetrów, a następnie przesuwają się do przodu i tyłu, równolegle do boku nadwozia. Każde ze

Dzięki specjalnym wzmocnieniom nadwozia, masywnym progom bocznym, przednim słupkom dachowym i mocnej strukturze dachu, możliwa stała się rezygnacja ze środkowych słupków. W wyniku tego powstał jeden duży otwór, który ułatwia wchodzenie, jak i wychodzenie z pojazdu, co z pewnością doceni każdy kto na rękach wnosił do samochodu małe dziecko, a potem próbował je zapiąć w jego foteliku na tylnym siedzeniu.

Przy wysokości 1.51 m Evalia jest znacznie wyższa niż większość samochodów segmentu C, ale dzięki dużemu rozstawowi osi i długości całkowitej - wynoszącej odpowiednio 2.7 m oraz 4.3 m - sprawia wrażenie niższej i smuklejszej niż jest w rzeczywistości.

Evalia jest gotowym do jazdy studium napędzanym znanym z X-TRAILA 2.5-litrowym silnikiem ZI, połączonym z siedmiostopniową automatyczną przekładnią CVT. Zmiana przełożeń i trybów pracy odbywa się za pomocą dźwigni umieszczonych przy kierownicy, dzięki czemu cała konsola centralna mogła zostać wykorzystana przez panel systemu N-Form IT. Naprzeciw kierowcy znajduje się tablica złożona z trzech analogowych wskaźników, których położenie można zmienić w zależności od ustawienia kierownicy - kolejna cecha zapożyczona z 350Z. Natomiast w centralnej części tablicy rozdzielczej znajduje się panel systemu N-Form nowej generacji.

Najważniejszym elementem tego systemu jest kolorowy monitor integrujący cały system i wyświetlający wszystkie informacje wraz z mapą systemu nawigacji satelitarnej i obrazem za samochodem widzianym przez tylna kamerę - tak jak w obecnej Primerze.

Dostęp do różnorodnych funkcji systemu uzyskuje się za pośrednictwem poruszanej do przodu i tyłu myszki, zamontowanej w łatwo dostępnym miejscu na uniesionym panelu sterowania. Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania system jest niezwykle łatwy w obsłudze, pomimo ogromnej liczby funkcji i informacji.

TUTAJ galeria zdjęć, które wykonał w halach salonu w Genewie reporter INTERIA.PL

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje