Wewnętrzna strona Astry III

Opel zaprezentował kolejne zdjęcia zupełnie nowej, trzeciej generacji swojego kompaktowego modelu Astra. Tym razem zaprezentowano m.in wnętrze tego auta.

Nowy opel astra zadebiutuje na salonie samochodowym we Frankfurcie nad Menem we wrześniu br, a do sprzedaży trafi na wiosnę przyszłego roku. Na IAA pokazana zostanie na razie tylko 5-drzwiowa odmiana.

W porównaniu do aktualnego modelu nowa astra będzie dłuższa (o 14 cm), szersza (o 2 cm) i wyższa (o 4 cm).

Silniki, które posłużą do jej napędu to 5 jednostek benzynowych i trzy turbo-diesle o pojemności od 1,4 do 2,0 litra i mocy od 80 do 200 KM. Wszystkie to motory typu ECOTEC, spełniające rygorystyczne normy emisji spalin Euro-4.

Nowością w tej gamie jest 1,9-litrowy silnik wysokoprężny CDTI o mocy 150 KM oraz 2,0-litrowe jednostki benzynowe z turbodoładowaniem o mocy 170 KM i 200 KM (ten napęd pojawi się w astrze w 2005 roku). W standardowym wyposażeniu mocniejszych wersji znajdzie się sześciostopniowa, ręczna skrzynia biegów. W pozostałych wersjach standardem będzie pięciobiegowa, ręczna przekładnia, a jako opcję zamówić można automatyczną, lub zautomatyzowaną skrzynię typu Easytronic.

Technologiczne nowości nowej astry obejmą nowoczesny system sportowej jazdy IDSPlus (Interactive Driving System), który reguluje sztywność zawieszenia, czułość pedału gazu i opory w elektro-hydraulicznym wspomaganiu kierownicy w chwili, gdy kierowca uaktywni opcję "sport". Obok niego za komfort i bezpieczeństwo podróży odpowiada system CDC (Continuous Damping Control), który monitoruje stałą przyczepność kół do podłoża oraz sama konstrukcja podwozia z dużym (2,61-metrowym) rozstawem osi. Ponadto w astrze numer pięć (na kontynencie obowiązywać oczywiście będzie określenie astra III lub astra C) zastosowano nowoczesne reflektory przednie AFL (Adaptive Forward Lighting), które automatycznie dopasowują snop światła do ukształtowania terenu. Dodatkowo w światłach zastosowano czujnik, który automatycznie je aktywuje podczas zapadającego zmroku.

Wnętrze nowego Opla Astry to połączenie elegancji i dynamiki. Układ deski rozdzielczej oparty został na dominującym charakterze centralnej konsoli, która stanowi jakby serce całego kokpitu i przypomina nowoczesną wieżę hi-fi. Tuż nad nią umieszczono 6,5-calowy (14,3 cm szerokości i 7,9 cm wysokości), kolorowy ekran, współpracujący z kierowcą i pasażerami podczas jazdy. Projektanci zadbali o to, aby do wystroju wnętrza nowej Astry posłużyły wysokiej klasy materiały, miłe w dotyku i dla oka. Funkcjonalne rozmieszczenie różnorakich przełączników znalazło zastosowanie również na kierownicy - umieszczono tam zarówno przyciski, jak i znane z myszek komputerowych "scrolle" (pokrętła), przy pomocy których można z łatwością sterować wieloma funkcjami pojazdu bez potrzeby odrywania rąk od kierownicy.

Wersja pięciodrzwiowa zostanie z czasem uzupełniona modelem kombi oraz sportowym hatchbackiem 3-d. Ceny auta poznamy przy okazji jego oficjalnej premiery.

Reklama

Tutaj możesz przeczytać co internauci myślą o rozpoczęciu produkcji w Gliwicach "starej" wersji astry.

Tutaj zaś dowiesz się wszystkiego o samochodzie GTC Geneve, który był zapowiedzią nowej astry.

Foto-galeria nowej astry znajduje się Tutaj.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: wnętrze | Auta | Opel | Astra
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama