V8 vantage bez dachu

Na rozpoczynającym 29 listopada salonie w Los Angeles Aston Martin zaprezentuje swój najnowszy model - V8 vantage roadster.

Jest to odmiana cabrio modelu V8 vantage, który zaprezentowano w zeszłym roku i który okazał się olbrzymim sukcesem.

Reklama

Roadstera wyposażono płócienny dach, którego składanie i rozkładanie odbywa się całkowicie automatycznie za pomocą jednego przycisku na konsoli. Cała operacja trwa 18 sekund i jest możliwa do przeprowadzenia podczas jazdy z prędkością nie przekraczającą 50 km/h.

Składany dach powoduje dość znaczną utratę sztywności nadwozia, a więc parametru szczególnie istotnego w mocnych samochodach, gdzie ważne są doskonałe właściwości jezdne oraz trzymanie się drogi. Dlatego konstruktorzy roadstera dodatkowo wzmocnili jego nadwozie, co przełożyło się na wzrost masy o 140 kg w stosunku do coupe. Roadster waży 1710 kg.

Jednak rozmiary nadwozia pozostały niewielkie i V8 vantage roadster nadal jest najmniejszym aston martinem (długość nadwozia wynosi tylko 4.38 m) oraz jednym z najlżejszych samochodów w klasie.

Mimo wzrostu wagi osiągi pozostały na doskonałym poziomie. V8 vantage roadster przyspiesza do 100 km/h w równe 5 sekund oraz osiąga prędkość maksymalna 280 km/h. A to wszystko dzięki doskonałej jednostce napędowej. Silnik V8 o pojemności 4.3 l jest budowany ręcznie w niemieckiej fabryce Aston Martina w Kolonii, gdzie powstają również silniki V12 dla DB9 i vanquisha. Oferuje 380 KM przy 7000 obr/min oraz 410 Nm przy 5000 obr/min.

Jednostka napędowa może współpracować z jedną z dwóch rodzajów skrzyń biegów - sześciostopniową, manualną lub automatyczną typu sportshift.

Pierwsze roadstery trafią do klientów w drugim kwartale przyszłego roku. Ceny nie zostały jeszcze ustalone.

Dowiedz się więcej na temat: dachy | Alex Minsky | roadster

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje