TSI czyli turbo sport injection

Na salonie we Frankfurcie Volkswagen zaprezentuje Golfa napędzanego silnikiem FSI z podwójnym doładowaniem o nazwie Twincharger.

Jednostka napędowa o pojemności 1.4l wykorzystuje nie tylko klasyczne, napędzane spalinami turbo, ale również mechaniczny kompresor, dzięki czemu dysponuje mocą 170 KM.

Moment obrotowy dostępny jest już od niskich prędkości obrotowych, co zapewnia dużą elastyczność (240 Nm dostępne jest między 1750 a 4500 obr/min). Producent zapewnia również, że silnik będzie bardzo ekonomiczny - średnie zużycie paliwa ma wynosić tylko 7.2l/100.

Golf Twincharger osiąga prędkość maksymalną 220 km/h, a do "setki" rozpędza się w ciągu 7.9s.

Inna wersja silnika 1.4 Twincharger o mocy 138 KM i momencie 220 Nm od przyszłego roku będzie oferowana w Golfie i Touranie.

Mocniejszy, podwójnie doładowany silnik FSI najpierw zostanie jednak zastosowany w Golfie GT, który pozycjonowany będzie między Golfem Sportline i GTI. Golf GT będzie wyróżniał się grillem w kolorze nadwozia i specjalnym wzorem felg. We wnętrzu znajdziemy trójramienną kierownicę i sportowe fotele. W opcji będzie można zamówić skrzynię DSG. Pojazd ten otrzyma prawdopodobnie oznaczenie TSI czyli turbo sport injection.

Od początku przyszłego roku Golf GT będzie również oferowany ze 170-konnym silnikiem wysokoprężnym o maksymalnym momencie 350 Nm.

Reklama

Porozmawiaj na Forum.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: sporty | W.E. | sport | TSI
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy