Trzecia bryła almery

Stało się już pewną praktyką producencką, iż najpierw na rynek trafia nowy model hatchbacka, a dopiero w jakiś czas później wersja sedan. Tak było w przypadku skody fabii, tak postąpiło Renault ze swoim modelem thalia. Teraz podobny zabieg stał się udziałem Nissanan. Na rynek trafia właśnie trzybryłowa wersja almery, samochodu, którego odmiana hatchback zadebiutowała w Polsce przed rokiem.

Sedan to zawsze te same, pozytywne konsekwencje. Po pierwsze większy bagażnik, po drugie dłuższe nadwozie, wreszcie po trzecie inne proporcje brył karoserii, a co za tym idzie inna jej (czy ładniejsza, czy brzydsza to rzecz gustu) stylizacja.

Nissan almera sedan posiada dłuższe (o całe 24 centymetry) niż hatchback nadwozie oraz większy o 105 litrów bagażnik (teraz jego pojemność wynosi 460 litrów). Jest też wyższy o 55 milimetrów. Jakie są tego konsekwencje? Takie, że sedan może więcej niż hatchback i to pod każdym nieomal względem. Większa przestrzeń w kokpicie, większa w bagażniku to także większa wygoda i komfort. Słowem coć "w sam raz" dla niedużej rodziny i jej niedużego bagażu.

Reklama

Nissan almera sedan występuje na rynku w czterech wersjach wyposażeniowych i z dwoma rodzajami silników pod maską. Standardowo w każdym modelu znajdziemy: dwie poduszki powietrzne (kierowca + pasażer), trzy zagłówki tylnych siedzeń, oraz klimatyzację. Do tego seryjnie 15-calowe felgi kół. W opcji (w zależności od wersji wyposażeniowej: standard, comfort, comfort high i luxury)) almera sedan może posiadać: wspomaganie kierownicy, elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne, systemy ABS, EBD, BA, elektrycznie sterowane lusterka, dodatkowe air bagi oraz radioodtwarzacz.

Z dwóch proponowanych przez producenta jednostek napędowych jedna to czterocylindrowy, szesnastozaworowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 1497 cm.sześć, maksymalnej mocy 90 KM przy 5600 obr./min, maksymalnym momencie obrotowym 128 Nm przy 2800 obr./min, druga zaś to motor o czterech cylindrach, szesnastu zaworach, ale już o pojemności 1769 cm.sześć, mocy maksymalnej 114 KM przy 5600 obr./min. oraz maksymalnym momencie obrotowym 158 Nm przy 2800 obr./min.

Pierwszy silnik od 0 do stu przyspiesza w 13,8 sekundy zużywając średnio 6,9 litra benzyny na sto, drugi rozpędza almerę sedan do setki w 11,1 sekundy i zużywa 7,9 litra benzyny na sto.

Jak łatwo się domyśleć, nissan almera sedan jest odpowiedzią firmy na jeżdżące już po drogach, a wspomniane wcześniej modele skody fabii sedan oraz renault thalii. Samochód produkowany jest, podobnie zresztą jak wersja hatchback, w brytyjskich zakładach Nissana w Sunderland.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: konsekwencje | Nissan
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy