Seria 5 z 4,4

Po wprowadzeniu na rynek BMW serii 5 w wersjach 520i, 530i i 530d po wakacjach pojawi się również model 545i z 4,4-litrowym silnikiem V8-Valvetronic, dostępnym dotychczas tylko w BMW 745i.

Układ Valvetronic, Bi-Vanos, zmienny układ ssący oraz inne nowości techniczne pozwalają uzyskać z aluminiowej jednostki napędowej V8 o pojemności 4393 ccm moc 333 KM. Oznacza to wzrost mocy 47 KM w stosunku do modelu 540i. Maksymalny moment obrotowy wzrósł do 450 Nm. W konsekwencji 80% maksymalnego momentu obrotowego, który jest osiągany przy 3600 obr./min. jest dostępne w przedziale 1500 - 6400 obr./min co powoduje elastyczność silnika i duża siłę przez cały zakres prędkości. Transmisję mocy gwarantuje sześciobiegowa manualna skrzynia biegów o bardzo dobrze dobranych przełożeniach lub, dostępna wkrótce na życzenie, sekwencyjna skrzynia SMG.

Reklama

Kolejny wariant stanowi, wprowadzona po raz pierwszy w BMW serii 7, sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów ze sterowaniem adaptacyjnym i funkcją Steptronic.

BMW 545i (545i z przekładnią automatyczną) przyspiesza, jak przystało na sportowy samochód: od 0 do 100 km/h w jedyne 5,8 sekundy, od 80 do 120 km/h na 4 biegu również w 5,8 sekundy. Prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h, a osiąga się ją na 5 i 6 biegu. Szósty bieg jest nadbiegiem i pełni rolę biegu ekonomicznego: redukuje obroty, obniżając tym samym poziom hałasu i zużycie paliwa.

Układ jezdny dostosowano do potrzeb wysokiej dynamiki jazdy. Auto wyposażone jest standardowo w obręcze kół ze stopu lekkiego o rozmiarach 7,5 J x 17cali oraz opony 225/50. Niezwykle wydajny układ hamulcowy, specjalnie przystosowany do 17-calowych kół z aluminiowymi zaciskami i wentylowanymi wewnętrznie lekkimi tarczami hamulcowymi, zapewnia doskonałą skuteczność i komfort hamowania.

Dowiedz się więcej na temat: skrzynia | BMW | układ | BMW serii 5

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje