O nowym civicu wiemy już niemal wszystko

Na salonie samochodowym we Frankfurcie Honda zaprezentowała kolejne - dziewiąte już wcielenie modelu civic. Co zmieniło się w popularnym kompakcie?

Mimo, że sylwetka wyraźnie nawiązuje do poprzednika, niemal wszystkie części auta zostały zaprojektowane od podstaw, lub gruntownie przeprojektowane.

Reklama

Przy projektowaniu auta japońscy inżynierowie dołożyli wszelkich starań, by auto trafiło w gusta Europejczyków. Samochód mierzy teraz 4 285 mm długości, 1 770 mm szerokości i 1 472 mm wysokości (z anteną). Rozstaw osi to 2 605 mm, bagażnik mieści aż 477 l (1 378 l. do dachu, po złożeniu oparć tylnej kanapy).

Paleta jednostek napędowych wygląda znajomo. Do wyboru będą dwa silniki benzynowe o pojemnościach 1,4 l. i 1,8 l. oraz jeden motor wysokoprężny 2,2 l.

Najmniejszy - o mocy 100 KM - rozpędza auto do 100 km/h w 13,4 s. i zapewnia prędkość maksymalną 187 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosić ma 5,4 l/100 km. Mocniejszy "benzyniak" - 1,8-litrowa jednostka o mocy 142 KM nieco bardziej odpowiada usportowionemu wizerunkowi Hondy. Auto z tym silnikiem przyspiesza do 100 km/h w 9,1 s. i potrafi rozpędzić się do prędkości maksymalnej 215 km/h. Producent twierdzi, że zużycie paliwa wahać ma się w okolicach 5,8 l/100 km.

Najbardziej dynamiczną i zarazem najbardziej oszczędną jednostką napędową jest 2,2-litrowy diesel o mocy 150 KM. Civic z tym silnikiem osiąga "setkę" w 8,5 s i może podróżować z prędkością maksymalną 217 km/h. Średnie zużycie paliwa to w tym przypadku 4,2 l/100 km.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje