Nowe bmw 7 z najmocniejszym dieslem na świecie!

Od debiutu bmw serii 7 typoszeregu F01 miną w lipcu cztery lata, a to oznacza, że nadszedł już czas na głębszy lifting. Jak wyglądać będzie seria 7 w wersji na rok modelowy 2013?

Z zewnątrz najwięcej zmian dostrzeżemy w przedniej części nadwozia. Auto otrzymało m.in. zupełnie nowe reflektory w całości wykonane w technologii LED, nowy zderzak oraz osłonę chłodnicy. Słynne "nerki" mają teraz nie dwanaście, a osiem pionowych, chromowanych listewek. Inne są również lusterka boczne, tylny zderzak i światła.

Reklama

Zmiany we wnętrzu są w zasadzie niedostrzegalne. Obejmują jedynie nowe, skórzane fotele, poprawioną izolację akustyczną i wydłużoną listę wyposażenia opcjonalnego, na której znalazł się m.in. sygnowany przez Bang&Olufsen system audio z szesnastoma głośnikami o łącznej mocy 1200 W.

Standardowym wyposażeniem wszystkich wersji będzie teraz pneumatyczne zawieszenie tylnej osi, której konstrukcja została zmieniona (zastosowano m.in. nowe przeguby, łożyska i amortyzatory) w celu poprawienia komfortu jazdy.

Przy okazji liftingu odświeżona została paleta jednostek napędowych. Nowością jest np. sześciocylindrowy, rzędowy silnik Diesla o pojemności trzech litrów. Motor, który oferowany będzie w modelu 750d xDrive ma być najmocniejszym, sześciocylindrowym, rzędowym silnikiem wysokoprężnym na świecie. Podwójnie doładowana jednostka rozwija moc maksymalną 381 KM i dysponuje momentem obrotowym aż 740 Nm. Dzięki temu "siódemka" z tą jednostką napędową przyspieszać ma do 100 km/h w czasie zaledwie 4,9 s. Zdaniem BMW, wg cyklu pomiarowego UE, jednostka zużywa średnio 6,4 l oleju napędowego na 100 km.

Największa limuzyna z Bawarii otrzyma również zmodyfikowany system napędu hybrydowego. Zamiast oferowanego do tej pory 4,4-litrowego V8 z systemem twin turbo, auto z napędem hybrydowym wyposażone będzie w nowy, sześciocylindrowy, podwójnie doładowany, benzynowy silnik o pojemności trzech litrów.

Rzędowa jednostka rozwija 315 KM i wspomagana jest przez trakcyjny motor elektryczny o mocy 55 KM. Ten ostatni czerpie energię z baterii litowo-jonowych akumulatorów, które mogą być również doładowywane w czasie hamowania. Sumaryczna moc układu napędowego to 354 KM, auto dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 500 Nm. Odświeżona seria siedem w wersji ActiveHybrid przyspiesza do 100 km/h w 5,7 s i - przynajmniej zdaniem BMW - zużywać ma średnio 6,8 l benzyny na 100 km. Auto może pokonać dystans do 4 km wyłącznie dzięki energii zgromadzonej w akumulatorach - maksymalna prędkość w takim trybie ograniczona została do 60 km/h.

Dowiedz się więcej na temat: BMW serii 7

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje