Nowa generacja porsche 911: szybsza i mniej pali!

To będzie jedna z większych premier salonu we Frankfurcie: Porsche pokaże nową 911-tkę!

Nowy model ma być jeszcze lepszy od poprzedniego, a jednocześnie - co nie jest żadnym zaskoczeniem - nawiązuje do niego stylistycznie.

Reklama

Nowe 911 ma o 10 cm większy rozstaw od poprzednika, co ma przekładać się nie tylko na ilość miejsca we wnętrzu, ale również lepsze właściwości jezdne. Duży nacisk położono również na masę, kluczowy parametr, jeśli chodzi o osiągi i prowadzenie. Dzięki zastosowaniu aluminium masę auta udało się zmniejszyć o 45 kg i to przy uzyskaniu większej sztywności nadwozia (znów wpływ na prowadzenie).

Auto tradycyjnie już wyposażono, w wysuwany i regulowany tylny spojler.

Wnętrze nowej 911-tki inspirowane było kompitem modelu carrera GT, ale znajdziemy w nim nawiązania również do panamery i cayenne.

We Frankfurcie zadebiutują równocześnie modele 911 carrera i 911 carrera S. Pierwszy z nich napędzany jest silnikiem bokser o pojemności 3,4 l i mocy 350 KM. Jednostka ta współpracuje z manualną skrzynią biegów, w opcji dostępna jest dwusprzęgłowa przekładnia PDK. Samochód wyposażono w... system start&stop, dzięki czemu spalanie w cyklu pomiarowym NEDC wyniosło tylko 8,2 l/100 km, co przekłada się na emisję CO2 194 g na kilometr.

Porsche chwali się, że żaden wcześniej produkowany samochód tej marki nie zszedł z emisją poniżej 200 g na kilometr... My możemy napisać, że Mercedes SLK AMG z silnikiem o pojemności 5.5 l i mocy 422 KM uzyskał w cykllu NEDC spalanie 8,4 l/100 km. Co z tego wynika? Dokładnie nic, no może tylko tyle, że już dawno nie było normy tak bardzo oderwanej od rzeczywistości...

Co bardziej istotne, nowe porsche 911 jest samochodem szybszym od poprzednika. Sprint do 100 km/h zajmuje mu (w wersji ze skrzynią PDK i pakietem Sport Chrono) tylko 4,4 s. w wersji bez pakieru 100 km/h pojawia się na liczniku po 4,6 s.

Z kolei 911 carrera S napędzana jest silnikiem o pojemności 3,8 l i mocy 400 KM. Samochód oferuje jeszcze lepsze osiągi - przyspieszenie do 100 km/h z pakietem Sport Chrono i skrzynią PDK trwa 4,1, bez pakietu - 4,3 s. Porsche nie ujawniło osiągów aut ze skrzynią manualną. Można się spodziewać, że będą o około 0,2 s gorsze.

Odnotujmy jeszcze, wyłącznie z dziennikarskiego obowiązku, że średnie zużycie paliwa to 8,7 l/100 km.

Inżynierowie Porsche znacznie przeprojektowali zawieszenie samochodu. Nie tylko wydłużono rozstaw osi, ale również zwiększono rozstaw kół przednich, a z tyłu zamontowane nowe zawieszenie. Pojawił się także system Porsche Dynamic Chassis Control, którego zadaniem jest aktywne minimalizowanie przechyłów podczas jazdy na zakrętach, co przekłada się na lepsze przyleganie opon do nawierzchni, a tym samym - większą przyczepność.

Nowe porsche 911 trafi do europejskich salonów 3 grudnia, ale zamówienia będzie można składać już od 1 września. Ceny na rynku niemieckim zaczynają się od 88 038 euro za carrerę i 102 436 euro za carrerę S.

Dowiedz się więcej na temat: W.E. | Porsche 911

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje