Lamborghini Centenario Roadster

Na trwającym właśnie w Kalifornii Monterey Car Week Lamborghini zaprezentowało otwartą wersję pokazanego w Genewie modelu Centenario.

Centenario Roadster - podobnie jak coupe - powstał w oparciu o podzespoły Lamborghini Aventador. Włoski producent planuje zbudowanie zaledwie dwudziestu egzemplarzy.

Nadwozie typu monocoque zbudowano w całości z włókien węglowych. Z tego materiału powstały wszystkie panele poszycia karoserii. By podkreślić unikatowość konstrukcji opracowano specjalny, metaliczny lakier "Argento Centenario". Włosi zastosowali unikatowy proces rozpuszczania metalu, dzięki któremu udało się uzyskać niezwykle drobne ziarno lakieru nadające barwie niespotykaną głębię.

Reklama

Tak samo, jak w wersji Coupe zachowano ogromne wloty powietrza w tylnych nadkolach, nieprzyzwoicie długi tylny dyfuzor i minimalistyczne światła w kształcie leżącej litery Y. W stosunku do auta z zamkniętym nadwoziem zmieniono kąt pochylenia i ukształtowanie przedniej szyby. To wynik wielogodzinnych doświadczeń w tunelu aerodynamicznym. Konstruktorzy postawili sobie za cel uzyskanie jak największego komfortu jazdy ze złożonym dachem. W samochodzie zastosowano rzecz jasna bezbramkowe szyby drzwi.

Auto napędzane jest - znanym z Coupe - benzynowym V12 o pojemności 6,5 l. Jednostka rozwija moc 770 KM i potrafi rozkręcić się do prędkości 8600 obr./min. Sucha masa pojazdu to 1570 kg, dzięki czemu Centenario Roadster przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 2,9 s i osiąga prędkość maksymalną 350 km/h!

By zapewnić kierowcy większą kontrolę nad pojazdem przy dużych prędkościach auto wyposażono w skrętną tylną oś, adaptacyjne zawieszenie i układ kierowniczy.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Lamborghini
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy