Hybrydowe porsche 918 spyder za 645 tys. euro!

Na salonie samochodowym w Genewie w 2010 roku Porsche zaprezentowało koncepcyjny model o nazwie 918 spyder.

Dwumiejscowy roadster z Niemiec wywołał sporą sensację - do napędu auta wykorzystano hybrydowy system, w którym benzynowy 500-konny silnik V8 wspierany jest przez motory elektryczne o mocy 160 kW.

Reklama

Na wzór pojazdów elektrycznych samochód wyposażono w technologię plug-in, dzięki czemu akumulatory ładować można podłączając samochód do domowej sieci elektrycznej. Poza dobrymi osiągami, samochód charakteryzować miał się również symbolicznym zużyciem paliwa na poziomie 3 l/100 km.

W lipcu zeszłego roku Porsche potwierdziło, że 918 spyder trafi do limitowanej produkcji.

Słowo się rzekło... Dziś Porsche rozpoczęło zbieranie zamówień na ten model. To kupienia będzie dokładnie 918 egzemplarzy, każdy w cenie 645 tys. euro netto, a więc bez podatku VAT! Produkcja rozpocznie się 18 sierpnia 2013 roku w fabryce w Zuffenhausen. Auta będą sukcesywnie trafiać do odbiorów zgodnie z kolejnością złożonych zamówień. Pierwszy klient otrzyma swoje 918 spyder w listopadzie 2013 roku.

Wersja produkcyjna samochodu jest bardzo zbliżona do pokazanego w Genewie conceptu, zaszło jednak kilka zmian. Nadwozie bazuje na wykonanym z włókna węglowego monokoku. Panele dachu ściąga się ręcznie, można je schować w przednim bagażniku.

Zasadniczym źródłem napędu jest umieszczony centralnie wysokoobrotowy silnik V8 o pojemności "przekraczającej 4 litry" i mocy ponad 500 KM. Jednostka ta bazuje na wyczynowym silniku stosowanym w porsche RS spyder, które startuje m.in. w długodystansowym wyścigu Le Mans.

Moment obrotowy trafia na tylne koła za pośrednictwem siedmiostopniowej, dwusprzęgłowej skrzyni PDK. Jednostka spalinowa wspomagana jest przez dwa silniki elektryczne - jeden umieszczony przy tylnej, a drugi - przedniej osi. Ich sumaryczna moc wynosi 218 KM.

Energia przechowywana jest w chłodzonych cieczą bateriach litowo-jonowych. Ładowanie może odbywać się ze standardowego gniazdka sieciowego i trwa około 3 godzin. W trybie wyłącznie elektrycznym zasięg wynosi 25 km, a prędkość maksymalna - 150 km/h.

Porsche 918 spyder przyspiesza do 100 km/h w 3,2, prędkość maksymalna przekracza 320 km/h. Porsche szacuje, że samochód pokona północną pętlę toru Nurburgring w mniej niż 7 minut i 30 sekund, a więc szybciej niż porsche carrera GT (7:32). Co jednak najważniejsze, zużycie paliwa wg normy NEDC (ECE-R 101) ma wynosić zaledwie 3 l/100 km.

By uprzyjemnić okres oczekiwania na 918 spyder, Porsche przygotowało limitowaną wersję modelu 911 turbo S o nazwie "Edition 918 Spyder". Również tych pojazdów powstanie dokładnie 918 sztuk, a kupić będą je mogły tylko osoby, które zamówią 918 spyder.

Limitowane 911 turbo S napędzane jest standardowym silnikiem typu bokser o mocy 530 KM. W samochodzie znajdziemy jednak (zarówno w nadwoziu, jak i wnętrzu) akcenty stylistyczne nawiązujące do 918 spyder.

Wersja specjalna 911-tki dostępna będzie już od czerwca. Coupe kosztuje 173 tys. euro, a cabriolet - 184 500 euro. To ceny na rynku niemieckim, zawierające 19-procentowy podatek VAT.

Dowiedz się więcej na temat: Alex Minsky | Porsche 918 | Porsche 918 Spyder

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje