Ford Focus ST. Także z silnikiem wysokoprężnym

Z początkiem przyszłego roku do salonów trafi nowy Ford Focus w wersji ST. Jakie nowości tym razem przygotowali dla swoich klientów przedstawiciele amerykańskiej marki?

Odświeżony ST świętował swój publiczny debiut w czasie słynnego Festiwalu Prędkości w Goodwood. Inżynierowie zafundowali autu szereg zmian, które skutkować mają jeszcze lepszymi właściwościami jezdnymi - skorygowano nastawy zawieszenia, przeprojektowano też układ kierowniczy.  

 Nowy model jest pierwszym ST w historii Focusa, który oferowany będzie również z silnikiem wysokoprężnym. Zwolennicy jednostek o zapłonie samoczynnym będą się mogli zdecydować na czterocylindrowy motor 2,0 l TDCI. 16-zaworowy, turbodoładowany silnik rozwija moc 185 KM (przy 3500 obr./min) i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 400 Nm oferowanym w zakresie między 2000 obr./min a 2700 obr./min. Wtrysk (common rail) realizowany jest za pośrednictwem elektromagnetycznych wtryskiwaczy o 7 otworach pracujących pod ciśnieniem roboczym 2000 barów.

Reklama

W układzie smarowania zastosowano elektronicznie sterowaną pompę oleju o regulowanym wydatku i wykonany ze stali, kuty, wał korbowy.   

Dla klientów preferujących jednostki benzynowe Ford przygotował wersję z silnikiem EcoBoost o pojemności 2,0 l. Turbodoładowany motor o aluminiowej konstrukcji (głowica i blok) dysponuje mocą 250 KM osiąganą przy prędkości obrotowej 5500 obr./min. Maksymalny moment obrotowy - 360 Nm - oferowany jest w zakresie od 2000 obr./min. do 4500 obr./min. Obie jednostki sprzęgane będą standardowo z ręcznymi skrzyniami biegów o sześciu przełożeniach.   

Focus ST oferowany będzie w dwóch wersjach nadwoziowych - jako pięciodrzwiowy hatchback lub kombi. Hatchback z silnikiem benzynowym przyspiesza do 100 km/h w 6,5 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 248 km/h. Kombi ustępuje mu jedynie w sprincie. Przyspieszenie do 100 km/h trwa w jego przypadku 6,7 s. Warto dodać, że masa własna hatchbacka to 1437 kg.

 Kombi z masą 1461 kg jest zaledwie o 24 kg cięższe!  Diesel - niezależnie od wersji nadwoziowej - przyspiesza do 100 km/h w 8,1 s - prędkość maksymalna to w jego przypadku 217 km/h.  W obu przypadkach za bezpieczne zatrzymanie odpowiadają hamulce tarczowe. Przednie dyski mają wymiary 320/25 mm - tylne - 271/11 mm. Standardowym wyposażeniem będą 18-calowe felgi ze stopów lekkich z oponami Goodyear Eagle F1 w rozmiarze 235/40.   

Przypominamy, że pierwsza generacja Focusa ST zadebiutowała w 2002 roku. Od tego czasu model zaskarbił sobie sympatię przeszło 140 tys. nabywców na czterdziestu światowych rynkach.   

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy