Ford Fiesta ST coraz bliżej premiery

W zeszłym roku Ford zaprezentował kolejne wcielenie Fiesty ST. Auto otrzymało całkowicie nowy trzycylindrowy silnik EcoBoost o pojemności 1,5-litra generujący aż 200 KM. Praca inżynierów nie ograniczyła się jednak do jednostki napędowej...

Przypomnijmy - całkowicie nowy, 1,5-litrowy silnik EcoBoost wykorzystuje turbodoładowanie, wysokociśnieniowy wtrysk paliwa, podwójny układ zmiennych faz rozrządu i trzycylindrową architekturę (z systemem dezaktywacji jednego cylindra!). Jednostka zapewnia moc 200 KM przy 6000 obr/min i rozwija 290 Nm dostępnych w zakresie od 1600 do 4000 obr/min. Dzięki temu nowa Fiesta ST osiąga 100 km/h w 6,5 sekundy i rozpędza się do prędkość maksymalnej 232 km/h.

Pierwszy raz w historii Fiestę wyposażono w wybór trybu jazdy, co umożliwia odpowiednie zmiany w sterowaniu pracą silnika, układu kierowniczego i kontroli stabilności. Zadbano też o stosowne doznania dźwiękowe. Auto wyposażono bowiem w aktywny zawór układu wydechowego, który ma za zadanie wzmocnienia sportowego brzmienia silnika.

Reklama

Fiesta ST trzeciej generacji po raz pierwszy oferowana jest z opcjonalnym mechanizmem różnicowym Quaife LSD. Mechanizm różnicowy LSD współpracuje z udoskonaloną kontrolą wektorowania momentu napędowego, która poprawia stabilność i zmniejsza podsterowność, poprzez przyhamowywanie wewnętrznego przedniego koła podczas pokonywania zakrętów.

Fordy od lat słyną ze świetnego prowadzenia, nie dziwi więc, że zadbano też o odpowiednie nastawy zawieszenia. Fiesta ST jest pierwszym kompaktowym hot-hatchbackiem, który korzysta z techniki indywidualnych, niezamiennych, kierunkowo nawijanych sprężyn, aby uzyskiwać zmiany kierunku sił w tylnym zawieszeniu. Pozwala to na przekazywanie sił bocznych na zakrętach bezpośrednio na te sprężyny, zwiększając sztywność poprzeczną zawieszenia. Ponadto, układ zawieszenia wyposażony jest w dwururowe przednie i tylne amortyzatory Tenneco, które wykorzystują technikę zaworków RC1 do tłumienia zależnego od częstotliwości drgań. 

Sportowy charakter uzyskano też dzięki specjalnej konstrukcji zwrotnic przedniego zawieszenia i ustawieniom parametrów systemu wspomagania kierownicy EPAS z przełożeniem 12:1 - najbardziej bezpośrednim wśród samochodów Ford Performance. Za bezpieczne zatrzymanie odpowiadają  przednie, wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy o średnicy 278 mm i pełne, tylne o średnicy 253 mm.

Ceny nowej Fiesty ST pozostają tajemnicą. Wiemy jednak, auto trafi do sprzedaży już za kilka tygodni. Model dostępny będzie w wersji trzydrzwiowej lub pięciodrzwiowej. Oprócz stosownych akcentów stylistycznych i większych obręczy kół, model ST poznamy m.in. po standardowych fotelach Recaro, gałce dźwigni zmiany biegów z logiem ST i spłaszczonej u dołu kierownicy.

Standardem jest system łączności i rozrywki  SYNC 3 z ekranem o przekątnej 6,5 cala lub opcjonalnym ekranem 8-calowym. Oferowane bez dopłaty systemy wspomagające kierowcę obejmują m.in.: asystenta utrzymaniu pasa ruchu, ostrzeganie o opuszczaniu pasa ruchu i tempomat z regulowanym ogranicznikiem prędkości.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy