Ekologiczny dynamit

2000 zupełnie nowych części. Tyle właśnie zmian nastąpiło w najnowszym Saabie 9-3.

Na zewnątrz, różnice faktycznie są widoczne, jednak wewnątrz trudno ich się doszukać. Na szczęście, Saab bez zmian pozostawił także komfort jazdy i pewność prowadzenia.

Reklama

Z dwóch tysięcy zmian, o jakich opowiedziano dziennikarzom podczas dwudniowych testów w okolicach Goteborga, lwia część przypada na to, co widać na zewnątrz, a jeśli już nastąpiły jakieś zmiany wewnątrz, to skryto je pod maską. Nie jest to więc nowa generacja modelu, ale odświeżenie, choć zdecydowane.

Stylistyka Saaba 9-3 jest dużo odważniejsza, zainspirowana nagradzanym samochodem koncepcyjnym Aero X, a o osiągi zadbają nowoczesne rozwiązania techniczne, zapewniając przy okazji więcej frajdy z jazdy tym modelem.

Zupełnie nowy przód, wyjątkowe światła, nowe panele drzwiowe i ozdobne elementy z tyłu pojazdu sprawiają, że najmłodsza generacja 9-3 nabiera bardziej agresywnego i pewnego siebie wyglądu, odzwierciedlającego zastosowane nowinki techniczne, które przekładają się na bogatsze wrażenia przeżywane w trakcie jazdy.

Najłatwiej zauważalna jest zmiana przodu pojazdu, gdzie osłonę chłodnicy i elementy maski znane z koncepcyjnego Aero X połączono z klasyczną stylistyką wlotów powietrza. Dzięki temu oraz dodatkowym elementom zewnętrznego designu wszystkie wersje modelu 9-3 zyskują charakterystyczny wygląd Saaba i nie sposób pomylić ich z żadną inną marką.

Wśród nowych rozwiązań znalazło się także miejsce na nowe silniki. Najciekawszy jest BioPower 2.0t. Silnik ten przystosowano do obu typów paliwa - akceptuje zarówno zwykłą E95, jak bioetanol E85. Ciekawostką jest fakt, iż na normalnym paliwie jego moc wynosi 175 KM, a w przypadku zasilania bioetanolem jest wyższa osiągając równe 200 KM. Maksymalny moment obrotowy dla tej jednostki to odpowiednio dla zasilania E95 i bioetanolem: 300 i 265 Nm. Auto z tym silnikiem przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 7,9 sekundy.

Więcej szczegółów dotyczących nowego Saaba 9-3 w aktualnym wydaniu tygodnika AutoBit.

W najnowszym numerze znajdziesz także:

- Ssangyong Actyon Sports w redakcyjnym teście.

- Informacje o powrocie na rynek, po 25 latach, VW Golfa GTI Pirelli.

- Efekt kolejnej próby wejścia na rynek europejski samochodów z Chin.

- W dziale używanych plusy i minusy Fiata Brava.

Te i wiele innych artykułów znajdziecie w tygodniku AutoBit - w kioskach południowej Polski.

Autobit
Dowiedz się więcej na temat: jazdy | dynamit | ekologia

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje