Brabus w Sosnowcu

DaimlerChrysler i firma tuningowa Brabus podpisały umowę, na mocy której utworzona została spółka Smart-Brabus GmbH, zajmująca się rozwojem specjalnych wersji smarta, w tym opracowywaniem odmian takich jak pokazywana na zdjęciu 1-st Edition. Nowe dodatki stylizacyjne, zasadniczo zmieniły wygląd tego 2-miejscowego auta.

Wyposażony on został w turbodoładowany silnik Suprex o mocy 70 KM. Prędkość maksymalną elektronicznie ograniczono do 135 km/h. Model powstający w limitowanej serii, toczy się na kołach 195/45-16 z przodu i 225/35-17 z tyłu. A dostępny jest zarówno w wersji City-Coupe jak i Cabrio.

Zdjęcie smarta w wersji Brabus zrobiliśmy w Sosnowcu, podczas uroczystego rozpoczęcia działalności oddziału firmy DaimlerChrysler Automotive Polska. Mercedes Benz Sosnowiec to pierwszy kompleks handlowo-usługowy prowadzony bezpośrednio przez tę firmę. Koszt inwestycji wyniósł około 34 mln. zł.

Reklama

Winfried Blum, od 1 stycznia 2003 roku prezes zarządu DaimlerChrysler Automotive Polska: Polska jest bardzo ważnym rynkiem wschodzącym dla koncernu DaimlerChrysler AG. Dwa lata temu wybudowaliśmy kosztem 40 mln zł Regionalne Centem Dystrybucji Części w Ołtarzewie pod Warszawą, a w ub. roku położyliśmy kamień węgielny pod siedzibą spółek DaimlerChrysler i salon Mercedesa w Warszawie. Koszt tej inwestycji to 200 mln zł. Mercedes-Benz w Sosnowcu to kolejny dowód naszego zaangażowania w polski rynek. Mamy nadzieję, że nowy obiekt przyczyni się do jeszcze lepszego zaspokojenia potrzeb naszych klientów i wzmocni obecność naszej najważniejszej marki na Śląsku< - powiedział Blum.

W 2002 roku firma DaimlerGhrysler Automotive Polska, wyłączny importer i dystrybutor marki Mercedes-Benz, sprzedała ponad 3.900 samochodów osobowych, co oznacza 26-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem 2001. Wykonano ambitne plany sprzedaży samochodów dostawczych (2.600), natomiast na szczególnie trudnym rynku ciężarówek zanotowano aż 25-procentowy wzrost, sprzedając 1050 pojazdów, co dało Mercedesowi pozycję lidera na polskim rynku.

Nowy punkt sprzedaży i serwisu Mercedes-Benz w zakresie samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych oraz pierwszy w południowej Polsce punkt sprzedaży i serwisu marki smart pozwoli na zaspokojenie najwyższych wymagań klientów w olbrzymiej aglomeracji Śląska. Nowy obiekt odpowiada najnowocześniejszym standardom w zakresie ochrony środowiska i technologii.

Na ponad 2,7 ha powstał nowoczesny kompleks o łącznej powierzchni 8,5 tys. m kw. Znajduje się w nim salon wystawowy (1 tys. m kw), biura obsługi klienta (2,3 tys. m kw), sklep i magazyn z częściami zamiennymi (1 tys. m kw) oraz ultranowoczesny serwis samochodowy (3,3 tys. m kw). Zatrudnienie w nowym obiekcie znajdzie docelowo ponad 200 pracowników.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Smart | Mercedes-Benz | firma | Sosnowiec | Brabus
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy