BMW serii 5 - oto nowa generacja

BMW zaprezentowało właśnie zupełnie nową, siódmą już, generację serii 5 – typoszereg G30. Auto trafić ma do salonów 11 listopada.

Kształty nowej "piątki" w znacznym stopniu nawiązują do poprzednika. Samochód mierzy teraz 4936 mm długości, 1868 mm szerokości i 1479 mm wysokości. Firma z Monachium podkreśla rewelacyjnie niski współczynnik oporu powietrza Cd wynoszący zaledwie 0,22. Odpowiednią ilość miejsca w kabinie zapewnia wynoszący 2975 mm rozstaw osi. Bagażnik sedana pomieści pakunki o objętości do 530 l.

Samochód wyposażono w najnowszą generację systemu iDrive z ekranem wysokiej rozdzielczości o przekątnej 10,25 cala. System może być obsługiwany pokrętłem, komendami głosowymi, gestami lub dotykowym wyświetlaczem. Ten oferuje rozbudowane funkcje BMW ConnectedDrive takie, jak np. wyszukiwanie miejsc parkingowych czy zdalne płatności. Dodatkowe funkcje obejmują m.in. możliwość korzystania z Microsoft Office 365 (zintegrowana obsługa poczty internetowej, kalendarza itd.) dzięki czemu samochód może pełnić rolę mobilnego biura.

Reklama

Auto otrzymało nową generację wyświetlacza HUD, który ma teraz aż o 70 proc. większą powierzchnię projekcyjną. W polu widzenia kierowcy na przedniej szybie mogą być wyświetlane m.in. przypomnienia o obowiązujących znakach drogowych, informacje systemu nawigacji, a nawet lista kontaktów telefonicznych czy utworów muzycznych.

Przedział pasażerski jest większy niż w poprzedniku. Więcej przestrzeni wygospodarowano m.in. na nogi pasażerów tylnej kanapy, która może być wyposażona w funkcję masażu. Lista dodatków obejmuje m.in. czterostrefową klimatyzację z jonizatorem powietrza. Konstruktorzy podkreślają doskonałe wygłuszenie i termoizolację wnętrza. O bezpieczeństwo dbają m.in. systemy monitorowania otoczenia złożone z czujników radarowych i kamer zapewniających kierowcy widok w promieniu 360 stopni. Jednym z nich jest np. system unikania kolizji bocznych, który potrafi samodzielnie skorygować tor jazdy, by uniknąć zderzenia z pojazdem poruszającym się po sąsiednim pasie. Auto może być również wyposażone w adaptacyjny tempomat działający w zakresie prędkości od 15 do 210 km/h. Ten posiada teraz funkcję utrzymywania się na zadanym pasie ruchu - w czasie autostradowych podróży rola kierowcy ogranicza się więc jedynie do kontrolowania otoczenia.

Konstruktorzy zadbali także o przyjemność prowadzenia. Samochód może pochwalić się niższym niż u poprzednika środkiem ciężkości. Dzięki zastosowaniu nowej platformy auto jest też aż o 100 kg lżejsze. Przy każdym z kół pracuje układ niezależnych, aluminiowych wahaczy. Standardem jest elektryczne wspomaganie kierownicy.

W momencie rynkowego debiutu - w listopadzie bieżącego roku - kierowcy będą mieli do wyboru jedną z trzech jednostek napędowych. Ofertę otwierać ma czterocylindrowy, turbodoładowany silnik Diesla. Jednostka o pojemności 2,0 l rozwija moc 190 KM (4000 obr./min) i osiąga maksymalny moment obrotowy 400 Nm dostępny w zakresie 1750-2500 obr./min). Auto w tej odmianie będzie można zamówić z sześciostopniową ręczną lub ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów. W cennikach pojawi się również odmiana z napędem xDrive (wyłącznie z ośmiostopniowym automatem). Samochód w podstawowej wersji z ręczną przekładnią przyspiesza do 100 km/h w 7,7 s i osiąga prędkość maksymalną 238 km/h.

Paletę silników benzynowych otwiera czterocylindrowa, doładowana jednostka 2,0 l występująca w cennikach, jako model 530i. Silnik generuje moc 252 KM (w zakresie 5200-6500 obr./min) i maksymalny moment obrotowy 350 Nm (1450-4800 obr./min). Motor sprzęgany będzie wyłącznie z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów. Odmiana z napędem tylnej osi (w ofercie będzie też model xDrive) przyspieszać ma do 100 km/h w 6,2 s i osiągać prędkość maksymalną 250 km/h.

Kolejna z benzynowych wersji - BMW 540i - otrzyma sześciocylindrowy motor o pojemności 3,0 l i oferowana będzie jedynie z ośmiostopniowym automatem. Silnik osiąga moc 340 KM (5500-6500 obr./min) i maksymalny moment obrotowy 450 Nm (1380-5200 obr.min). W tej wersji samochód osiąga setkę w 5,1 s (wersja xDrive w 4,8 s!) i - limitowaną elektronicznie - prędkość maksymalną 250 km/h.

W późniejszym okresie - od marca 2017 roku - ofertę uzupełnią kolejne wersje napędowe. Wśród nich znajdzie się m.in. odmiana 530d z sześciocylindrowym dieslem (265 KM i 620 Nm), topowa odmiana benzynowa - M550i xDrive - oraz dwie "proekologiczne" wersje: hybrydowa - 530e iPerformance -  oraz wysokoprężna - 520d Efficient Dynamics.

BMW 530e iPerformance ma być hybrydą typu plug-in wykorzystującą czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,0 l. Łączna moc systemu napędowego to 252 KM i 420 Nm. Auto wyposażone w ośmiostopniową skrzynię automatyczną osiągać ma setkę w 6,2 s. Maksymalny zasięg na silniku elektrycznym wynosi 45 km.

Topowa wersja - BMW M550i xDrive - napędzana będzie ośmiocylindrowym motorem o pojemności 4,4 l. Jednostka rozwijać ma moc 462 KM i legitymować się potężnym momentem obrotowym 620 Nm dostępnym już przy 1800 obr./min. Sprint do 100 km/h zajmować ma autu równe 4 s. Średnie zużycie paliwa, przynajmniej w cyklu pomiarowym, to 8,9 l/100 km.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: BMW seria 5
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy