Audi R8 LMX. Tylko 99 sztuk. Spiesz się

​419 kW (570 KM) mocy, od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy. Słowem Audi R8 LMX To pierwszy na świecie seryjnie produkowany samochód z limitowanej edycji wyposażony w laserowe światła drogowe. Na ulicach Audi R8 LMX pojawi się dopiero latem, ale zamawiać można je już teraz. Kupujecie?

Światła drogowe w tym samochodzie generowane są przez wiązkę laserową, poprawiając tym samym zasięg oświetlenia. Dla samochodu sportowego, takiego jak R8 LMX, to wręcz idealne rozwiązanie.

W nowych, laserowych światłach drogowych, znajdujący się w każdym reflektorze moduł laserowy generuje snop światła o zasięgu dwa razy większym niż ten generowany przez reflektory diodowe. W każdym module zastosowano cztery silne diody laserowe. Przy średnicy 300 mikrometrów generują one niebieskie światło laserowe o długości fali 450 nanometrów. Fosforowy konwerter przemienia je w białe światło drogowe o temperaturze barwy 5500 kelwinów, idealne dla ludzkiego oka, pozwalające kierowcy lepiej rozpoznawać kontrasty i mniej meczące wzrok.

Reklama

Światła laserowe w Audi R8 LMX, aktywujące się powyżej prędkości 60 km/h, są uzupełnieniem diodowych świateł drogowych i korzystnie poszerzają oraz wydłużają pole widzenia kierowcy, wydatnie podnosząc w ten sposób bezpieczeństwo jazdy. Inteligentny zespół sensorowych kamer rozpoznaje innych uczestników ruchu drogowego i odpowiednio dostosowuje długość i intensywność wiązki światła.

R8 LMX to coupé, które dostępne będzie w limitowanej serii zaledwie  99 egzemplarzy. Dzięki mocy 419 kW (570 KM) i momentowi obrotowemu 540 Nm, przy 6500 obr./min, jego silnik V10 o pojemności 5,2 litra przyspiesza  od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,4 sekundy. Prędkość maksymalna samochodu wynosi 320 km/h, a średnie zużycie paliwa to 12,9 litra na 100 km (299 g CO2 na km).

Siedmiostopniowa skrzynia biegów S tronic przekazuje moc jednostki do stałego napędu na cztery koła quattro. W połączeniu z 19-calowymi kołami, w aucie montuje się tarcze hamulcowe z ceramiki wzmocnionej włóknem węglowym. Przednie tarcze mają średnicę 380 mm. Za felgami o wyjątkowej, niepowtarzalnej stylistyce lśnią czerwone, anodowane klocki hamulcowe.
Audi R8 LMX jest wyposażone w opony w rozmiarze 235/35 R 19 (przód)  i 305/30 R 19 (tył).

Ten topowy model wyróżnia się także swym wyglądem. Pokryty jest lakierem  z kolekcji Audi exclusive w kolorze niebieskim Ara z efektem kryształowym.  Duży, na stałe zamocowany spojler zwiększa docisk aerodynamiczny na tylną oś. Wykonano go z matowego tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFK). Z tego samego materiału zrobiono nakładkę na spojler przedni, listwy boczne, pokrycie maski silnika, obudowę lusterek bocznych, wloty powietrza, wykończenia tyłu pojazdu i dyfuzor.

Pojedynczo obramowaną osłonę chłodnicy Singleframe, kratownice wlotów powietrza z przodu i kratownice wylotów z tyłu, polakierowano na kolor szarego tytanu. Sportowy układ wydechowy wyposażono  w lśniące czernią końcówki rur wydechowych.

Składane kubełkowe fotele obciągnięto skórą Feinnappa ze stebnowaniem w kształcie rombów w kolorze niebieskim Sepang. Oparcia siedzeń mają niebieski kolor Ara.  Szwy w kolorze niebieskim Sepang kontrastują z czernią. Ozdobiono nimi gałkę hamulca ręcznego, konsolę tunelu środkowego, kierownicę i obudowę tablicy rozdzielczej. Podsufitkę w kolorze czarnym Alcantara i obicia drzwi z czarnej skóry Feinnappa, podobnie jak fotele, zdobi stebnowanie w kształcie rombów w kolorze niebieskim Sepang.


Szczegóły te podkreślają ekskluzywność wnętrza. Obudowę konsoli tunelu środkowego i dźwigni hamulca ręcznego, ozdobne listwy w drzwiach i stylistyczny łuk deski rozdzielczej wykonano z matowego karbonu. W progach zrobionych z CRP umieszczono podświetlane listwy z aluminium, ozdobione emblematem limitowanej serii. Gałkę zmiany biegów przekładni S tronic i oparcia kolan zdobi skóra Feinnappa. Dywaniki mają czarne obszycia i szwy w kolorze niebieskim Sepang.

Na następnej stronie film.

 

 


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama