240-konna astra!

Na Genewskim Salonie Samochodowym zadebiutuje nowy opel astra OPC. Jest to produkcyjna wersja samochodu koncepcyjnego astra high performance, zaprezentowanego w Paryżu, która powstała w oparciu o model astra GTC.

Dwulitrowy, benzynowy silnik turbo o mocy 176 kW/240 KM sprawia, że skonstruowana przez zespół ośrodka OPC niebieska Astra, jest jednym z najmocniejszych samochodów z napędem na przednią oś na rynku.

Jednostka napędowa osiąga maksymalny moment obrotowy 320 Nm i zapewnia dużą moc przy niskich prędkościach obrotowych. Wyposażona w sześciobiegową ręczną skrzynię biegów astra OPC przyspiesza od zera do 100 km/h w czasie poniżej siedmiu sekund i osiąga prędkość maksymalną przekraczającą 240 km/h.

Jednostka napędowa nowej Astry OPC powstała w oparciu o dwulitrowy, benzynowy silnik turbo o mocy 200 KM i maksymalnym momencie obrotowym 262 Nm. W ośrodku OPC zwiększono jego moc dzięki optymalizacji układu dolotowego i kolektora wylotowego oraz zmianom sprężarki i systemu wtrysku.

W ślad za silnikiem musiało pójść zawieszenie. W astrze OPC zastosowano interaktywny układ jezdny IDSPlus z elektronicznym systemem stałej kontroli amortyzacji CDC. Wchodzące w jego skład systemy dynamicznej kontroli zintegrowane są w jednym układzie, co miało polepszyć charakterystykę jezdną nowej Astry OPC.

Reklama

Specjalne, 18-calowe felgi z lekkich stopów i opony o rozmiarze 225/45 R 18 stanowią wyposażenie standardowe, zaś opcjonalnie dostępne są 19-calowe felgi (opony - 235/35 R 19), prezentowane wcześniej w paryskim prototypie.

Zaciski hamulcowe mają charakterystyczny dla wersji OPC niebieski kolor i współpracują z tarczami tarcze wentylowanymi o średnicy 321 mm z przodu i pełnym o średnicy 278 mm z tyłu.

Samochód otrzymał również bardziej agresywną stylizację. Uwagę zwracają poszerzone i obniżone wloty powietrza, osłona chłodnicy w kształcie plastra miodu oraz zderzak z silnie zaakcentowanym spojlerem i zintegrowanymi światłami przeciwmgielnymi. Stanowią one jednocześnie przejście do bocznych progów, silniej zarysowanych w tylnej części pojazdu. Tył pojazdu podkreśla duży spojler górny, zwiększający siłę docisku, dwa boczne wcięcia z kratownicami i trapezowata, umieszczona centralnie końcówka rury wydechowej.

Sportowe detale odnaleźć można także wewnątrz pojazdu. Największe wrażenie wywołują fotele firmy Recaro, zapewniające maksymalne podparcie boczne. Dostępne są one w dwukolorowej wersji materiałowo-skórzanej lub w obiciu całkowicie skórzanym. Siedziska mają kolor niebieski lub srebrny, a boczne części i zagłówki - matowo czarny. Inne elementy wykończenia wnętrza to nowa, skórzana gałka dźwigni zmiany biegów, chromowane obwódki zegarów z niebieskimi wskaźnikami na czarnych tarczach i wykończenie drzwi ze stali nierdzewnej z nowym logo OPC. Elementy dekoracyjne na panelu instrumentów i drzwiach dostępne są w kolorze niebieskim, srebrnym lub czarnym.

Astra OPC została opracowana przez inżynierów Międzynarodowego Ośrodka Rozwoju Technicznego (ITDC) w Rüsselsheim w ścisłej współpracy z zespołem OPC (Opel Performance Center). W okresie od 2001 roku do końca 2004 roku wyprodukowano ponad 15 000 egzemplarzy wersji OPC, powstałych na bazie modeli Astra, Astra kombi i Zafira. Nowa Astra OPC zadebiutuje na rynku jesienią 2005 roku.

Porozmawiaj na Forum.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: performance | silnik | Opel | Astra GTC | Opel Astra | Astra
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy