Sprzedaż nowych aut w Europie dalej spada

W listopadzie br. Europejczycy kupili 965 918 nowych samochodów - o 10 proc. mniej niż przed rokiem.

Łącznie, od stycznia do listopada br. na Starym Kontynencie sprzedano 11,7 mln nowych aut, o 7,2 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2011 r. To najsłabszy wynik od 19 lat.

W ubiegłym miesiącu spadki dotknęły niemal wszystkich producentów - sprzedaż koncernu Renault spadła w porównaniu do listopada 2011 r. o 27,4 proc., PSA - o 16 proc., GM - o 13 proc., Fiata - o 12,8 proc., a Forda - o 10,2 proc. Niewielki, bo 3,6-proc. spadek zanotowała Kia, a 2,5-proc. - Grupa Volkswagena. Swój wynik poprawił natomiast Hyundai, i to aż o 7 proc.

Reklama

W listopadzie skurczyła się większość europejski rynków. We Francji liczba rejestracji nowych aut poszybowała w dół o 19 proc., a w Hiszpanii i Włoszech aż o 20. Największy rynek niemiecki odnotował 3,5-proc. spadek. 

11-proc. wzrost zaobserwowano za to w Wielkiej Brytanii, która po 11 miesiącach br. wyprzedziła Francję i jest obecnie drugim co do wielkości rynkiem nowych aut na Starym Kontynencie.

msob

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy