Nowe, czterodrzwiowe coupe VW

Volkswagen zaprezentował w Pekinie studium dynamicznie stylizowanego sedana. Model New Midsize Coupé mógłby konkurować z Mercedesem CLA.

Wymiary prototypu (459,7 cm długości, 142,2 cm wysokości i 183,8 cm szerokości) są zbliżone do wymiarów Mercedesa CLA. Jednocześnie model jest krótszy od Jetty i Passata i od nich szerszy - New Midsize Coupé powstał na modułowej platformie MQB-B, czyli na szerszej wersji platformy MQB; dla porównania, Golf "jeździ" na platformie MQB-A. Stąd słowo "midsize" w nazwie, oznaczające przynależność do klasy średniej.

W przeciwieństwie do CLA, Volkswagen ma raczej konserwatywną formę - jego sportowe aspiracje zdradzają raczej detale, takie jak potężne obręcze, zintegrowany z tylną klapą spojler, szeroki wlot powietrza w przednim zderzaku i przetłoczenia po bokach nadwozia, podkreślone przez opalizujący lakier o nazwie Red Dragon. Linia dachu nie opada tak efektownie jak w Mercedesie (choć ułatwia to zajmowanie miejsca na tylnej kanapie i zapewnia więcej miejsca nad głowami), nie pokuszono się też o zastosowanie drzwi bez ramek. Deska rozdzielcza została praktycznie w całości przeniesiona z Golfa. Nieco lepiej niż w CLA wypada pojemność bagażnika - 500 wobec 470 l.

Reklama

Do napędu New Midsize Coupé służy 2-litrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem, osiągający moc 220 KM. Współpracuje on z 7-biegową, zautomatyzowaną przekładnią dwusprzęgłową i pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,5 s oraz uzyskanie prędkości maksymalnej 244 km/h przy średnim zużyciu paliwa 6,4 l/100 km.

Taki wynik jest po części zasługą niższej niż w przypadku Jetty czy Passata masy własnej oraz dopracowanej aerodynamiki (współczynnik oporu powietrza równy 0,299).

Czy nowy sedan VW trafi do produkcji? Według licznych zapowiedzi niemiecki koncern planuje uzupełnienie gamy Golfa o taki model w ciągu najbliższych 18 miesięcy. Księgowi będą musieli się jednak nagimnastykować, aby nie konkurował on cenowo z podobnym Audi A3 Limousine.

msob

Audi A3 Limousine, Mercedes CLA - PORÓWNANIE

Volkswagen CC teraz z pakietem R-line - ZDJĘCIA

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy