Honda, Mazda, Toyota i Nissan: do serwisów

Japońscy producenci ogłosili akcję serwisową, którą objęto aż 3,4 mln samochodów. Problem dotyczy wadliwego systemu aktywacji poduszek powietrznych.

Z powodu usterki system może bez powodu aktywować poduszki powietrzne po stronie pasażera (czołową i boczną). W skrajnej sytuacji generatory gazu mogą doprowadzić do wywołania pożaru w kabinie samochodu. W Japonii odnotowano dotychczas trzy, a w USA - dwa przypadki, gdy poduszka wybuchła samoistnie, uruchamiając również napinacz pasa bezpieczeństwa. W żadnym z nich nie doszło jednak do wypadku czy obrażeń.

Akcja serwisowa ma charakter prewencyjny i dotyczy egzemplarzy wyprodukowanych pomiędzy listopadem 2000 a marcem 2004 roku. Na całym świecie obejmuje 1,73 mln Toyot (m.in. Yaris, Corolla i Avensis, a także Lexus SC 430), 1,1 mln Hond (m.in. Civic, CR-V i Odyssey), 480 tys. Nissanów (m.in. Altmera, Pathfinder, Patrol, Terrano II, X-Trail) oraz 45 tys. Mazd (6 i RX-8).

Reklama

W Polsce dotyczy m.in. 26 tys. samochodów Toyoty oraz 8 tys. aut Nissana.

Za nieprawidłowe działanie poduszek powietrznych odpowiada dostawca podzespołów dla wspomnianych producentów - firma Takata z siedzibą w Tokio. 

msob

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy