Audi A6 allroad w nowej odsłonie

W tym roku uterenowiona odmiana modelu A6 obchodzi swoje dwudzieste urodziny. Z jubileuszem zbiegła się premiera czwartej generacji A6 allroad.

Tradycyjnie już w gamie Audi A6 pojawiła się uterenowiona wersja allroad. Auto można rozpoznać po czarnych i srebrnych osłonach na zderzakach oraz progach i nadkolach, które mają zabezpieczać auto i podkreślać jego możliwości poza utwardzonymi drogami.

Producent podaje, że prześwit modelu wynosi 139 mm, co jest wartością na poziomie... przeciętnego, zupełnie nieterenowego, samochodu. Tradycyjnie allroad jest jednak wyposażony w pneumatyczne zawieszenie, które daje większe możliwości zwiększania prześwitu, niż zwykłe A6 Avant. Audi podaje, że różnica wynosi 45 mm.

Reklama

Pod maską znajdziemy wyłącznie 3-litrowego diesla w kilku wariantach mocy. Bazowa 45 TDI generuje 231 KM i 500 Nm i rozpędza auto do 100 km/h w 6,7 s. 50 TDI oferuje 286 KM oraz 620 Nm co pozwala na osiągnięcie 100 km/h w 5,9 s. Na szczycie gamy stoi 55 TDI (wspomagana elektrycznym kompresorem jednostka stosowana w S6 TDI), dająca do dyspozycji 349 KM i 700 Nm, dzięki czemu sprint do 100 km/h trwa 5,2 s.

Ograniczenie oferty do diesli oznacza, że A6 allroad kupimy zawsze ze stałym napędem na wszystkie koła quattro (benzynowe wersje łączone są z dołączanym quattro ultra). Do seryjnego wyposażenia należy również 8-biegowy "automat" oraz układ mikrohybrydowy. Zadaniem tego ostatniego jest obniżanie zużycia paliwa (według producenta o 0,4 l/100 km), między innymi poprzez umożliwienie żeglowania z wyłączonym silnikiem (w zakresie 55-160 km/h).

Na liście opcji A6 allroad znalazły się takie elementy jak skrętna tylna oś oraz sportowy tylny mechanizm różnicowy. Ten drugi pozwala na niezależne dozowanie mocy między tylnymi kołami, co w przypadku tego modelu przekłada się również na poprawę właściwości terenowych. Standardowo możemy liczyć natomiast na asystenta zjazdu ze wzniesienia oraz offroadowy tryb jazdy.

Nowe Audi A6 allroad niedługo pojawi się w ofercie niemieckiego producenta. Wraz z nią zadebiutuje specjalna edycja "20 lat allroad", wyróżniająca się jednym z trzech lakierów (zielony, biały lub brązowy), czarnym pakietem stylizacyjnym oraz dedykowanymi felgami. We wnętrzu zastosowano czarną tapicerkę ze skóry i alcantary.


magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy