Toyota Supra

Nazwa Supra zadebiutowała w 1978 roku. Toyota postanowiła nazwać tak większą i mocniejszą wersję Celiki, która na japońskim rynku funkcjonowała pod nazwą Celica XX. Liftback Celica Supra otrzymał silniki R6 o pojemnościach 2, 2,6, a nawet 2,8 l. Najmocniejszy z nich wytwarzał moc 125 KM. Ponadto coupé wyjeżdżało z salonów wyposażone w niezależne zawieszenie tylnej osi, hamulce tarczowe przy wszystkich kołach oraz wspomaganie kierownicy. Nie zabrakło również nowoczesnego wyposażenia - na liście udogodnień można było znaleźć tempomat czy klimatyzację. 

Toyota Supra stała się niezależnym modelem w 1986, gdy zaprezentowano trzecią generację. Samochód, podobnie jak generacja czwarta, pokazana w 2002 roku, wierny był początkowym założeniom: otrzymała nadwozie coupe, a pod maską znajdowały się rzędowe, sześciocylindrowe silniki, które napędzały koła tylne.

W 2002 roku Toyota zakończyła produkcję Supry. Nazwa powróciła w tym roku, wraz z prezentacją opracowanego przy współpracy BMW modelu GR Supra.

Reklama

Więcej na temat tego modelu przeczytasz TUTAJ.

Jeśli chcesz zagłosować na ten model w naszym plebiscycie - zrób to tutaj!

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy