Hyundai i30 - nowy, mocny gracz

Na polskim rynku debiutuje właśnie trzecia generacja kompaktowego Hyundaia i30. Choć auto wyraźnie nawiązuje do swojego poprzednika, to prezentuje ono zupełnie nową jakość.

Nowy Hyundai i30 wyraźnie czerpie inspiracje stylistyczne ze znanych nam już modeli koreańskiego producenta (jak na przykład Tucson i poprzedni i30), ale stanowi jej bardziej nowoczesną interpretację. Wprowadza także nowe, charakterystyczne elementy, takie jak kaskadowy grill czy też czarny spojler okalający górną część tylnej szyby. Dzięki temu i30 wygląda świeżo i wyróżnia się na ulicy, ale widząc go natychmiast wiemy, że jest to Hyundai.

Reklama

Również we wnętrzu znajdziemy elementy charakterystyczne dla samochodów koreańskiego producenta, ale w zauważalnie nowocześniejszej oprawie. Czytelne zegary, podświetlone na niebiesko przełączniki oraz wyświetlacz klimatyzacji automatycznej są typowe dla aut tej marki. Uwagę zwraca jednak nowoczesny i lekki projekt całej deski rozdzielczej, co udało się uzyskać stosując "wolnostojący" ekran systemu nawigacji. Rozwiązanie takie nadaje wnętrzu elegancji i budzi jednoznaczne skojarzenia z modelami europejskich marek premium.

Pozostając jeszcze na chwilę przy wnętrzu, musimy pochwalić sporą ilość miejsca w kabinie - cztery osoby dorosłe będą tu podróżowały bardzo komfortowo. Nie zabraknie także miejsca dla ich bagaży - i30 ma kufer o hojnej, jak na kompaktowego hatchbacka, pojemności 395 l.

Nowy Hyundai i30 to samochód stworzony głównie z myślą o Europejczykach, dlatego też był on projektowany na naszym kontynencie i dostosowywany do wymogów tutejszych kierowców. Mamy tu na myśli między innymi prowadzenie, któremu inżynierowie Hyundaia poświęcili bardzo dużo uwagi. W aucie wykorzystano na przykład 53 % wysokowytrzymałej stali, co pozwoliło na zmniejszenie masy nadwozia o 28 % oraz zwiększenie jego sztywności o 22 %. Już samo to poprawiło zachowanie i30 na zakrętach, podobnie jak bardziej bezpośredni układ kierowniczy (o 10 % w porównaniu z poprzednikiem).

Z kolei samo zawieszenie (wielowahaczowe z tyłu w każdej wersji) dostrajano podczas testów na legendarnym torze Nurburgring. W efekcie nowy Hyundai i30 prowadzi się bardzo przewidywalnie i posłusznie. Co przy tym istotne, nie odbywa się to kosztem komfortu jazdy, który jest na wysokim poziomie.

Pochwały należą się też jednostce napędowej, która pracowała pod maską testowanego przez nas egzemplarza. Był to diesel 1.6 CRDI w najmocniejszej odmianie generującej 136 KM. Oferuje ona też 280 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego w przedziale 1500-3000 obr./min. Ponieważ generowany jest on w tak szerokim zakresie, subiektywnie auto wydaje się szybsze, niż obiecywane przez producenta 10,2 s. Z kolei średnie zużycie paliwa Hyundai określa na 4,1 l/100 km.

Nowy Hyundai i30 to samochód, który robi bardzo dobre wrażenie zarówno swoją stylistyką, jak i podczas jazdy. Oferuje on do tego bogate wyposażenie i wiele nowoczesnych elementów, takich jak w pełni LEDowe światła, czy też podgrzewaną kierownicę oraz fotele z funkcją podgrzewania i wentylacji. Europejscy konkurencji mają się czego bać, ponieważ nowy kompakt Hyundaia może okazać się dla nich bardzo trudnym przeciwnikiem.

Tekst powstał przy współpracy z firmą Hyundai

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy