Mercedes-AMG GT z czterodrzwiowym nadwoziem
Niemiecki producent zaprezentował wreszcie długo wyczekiwany model Mercedes-AMG GT z czterodrzwiowym nadwoziem coupe. Samochód oferowany będzie wyłącznie ze zautomatyzowanymi skrzyniami biegów i napędem na obie osie.
Kształty Mercedesa-AMG GT 4-Door Coupé - bo tak właśnie brzmi pełna nazwa nowego modelu - mogą się podobać. Uwagę przykuwa długa, żłobiona, nisko opadająca maska, grill z chromowanym, pionowym okratowaniem, dobrze wyeksponowane logo producenta i potężne wloty powietrza w zderzaku. Auto może się też pochwalić - pozbawionymi ramek - szybami drzwi.
Podobnie jak w przypadku żaluzji chłodnicy w modelu AMG GT R, zamontowany centralnie z przodu AIRPANEL poprawia efektywność aerodynamiczną samochodu. Smukłe reflektory MULTIBEAM LED, charakterystyczna dla aut AMG osłona chłodnicy, "rekini nos" oraz przedni zderzak w nowym wydaniu Jet Wing (w modelu 6-cylindrowym) wyprofilowany na kształt litery "A"), także nadają najnowszemu modelowi z Affalterbach charakterystyczną prezencję rodziny AMG GT.
Z tyłu znajdziemy typowe dla sportowych coupe kształty - nisko opadający dach, szerokie nadkola i skromną, wąską, klapę bagażnika. Kufer pomieścić może bagaże o objętości do 395 l (plus dodatkowe 60 l pod podłogą bagażnika). Po złożeniu tylnego oparcia do dyspozycji jest pojemność 1324 l.
Modele 8-cylindrowe można rozpoznać za sprawą: trzech poziomych żaluzji w bocznych wlotach powietrza przedniego zderzaka, skrzydła Jet Wing z elementem ozdobnym w kolorze Silver Shadow, charakterystycznego dyfuzora z tyłu i układu wydechowego z dwiema trapezoidalnymi końcówkami. Odmiana 6-cylindrowa wyróżnia się z kolei jedną "płetwą"w każdym wlocie powietrza, dwiema podwójnymi, okrągłymi końcówkami wydechu i mniej wyrazistym tylnym dyfuzorem.
Słabsze wersje (AMG GT 53 i GT 63) wyposażono w 19-calowe, 10-ramienne obręcze kół z oponami 255/45 z przodu i 285/40 z tyłu. Topowa - AMG GT 63 S 4MATIC+ - przemieszcza się na 20-calowych obręczach (z pięcioma podwójnymi ramionami) z oponami 265/40 z przodu i 295/35 z tyłu.
Cenniki otwierać będzie odmiana Mercedes-AMG GT 53 4MATIC+ napędzana benzynowym R6 o pojemności 3,0 l. Motor generuje moc 435 KM i maksymalny moment obrotowy 520 Nm. Jednostka korzysta z klasycznego - napędzanego energią gazów spalinowych - turbodoładowania i elektrycznego kompresora. Oprócz tego auto wyposażone jest w układ mild-hybrid z - pracującym pod napięciem 48 Voltów - układem elektrycznym i - pełniącym funkcję rozrusznika - alternatorem. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 4,5 s i osiąga prędkość maksymalną aż 285 KM! Moc przenoszona jest na wszystkie koła za pośrednictwem zautomatyzowanej skrzyni biegów AMG SPEEDSHIFT TCT 9G.
W ofercie pojawią się też dwie odmiany napędzane benzynowymi V8 (podwójnie doładowane) o pojemności 4,0 l. 4-litrowa jednostka AMG V8 biturbo jest już wykorzystywana w szeregu modeli AMG. Słabsza odmiana Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+ rozwija 585 KM i 800 Nm. Mocniejsza - Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ - 639 KM i 900 Nm. W obu przypadkach napęd przenosi automatyczna przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT 9G. W odróżnieniu od AMG SPEEDSHIFT TCT 9G z klasycznym konwerterem momentu obrotowego wyposażono ją w mokre sprzęgło, które lepiej radzi sobie z tak dużymi pokładami mocy.
Słabszy Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+ przyspiesza do 100 km/h w 3,4 s i osiąga prędkość 310 km/h. Topowy model Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ na sprint do setki potrzebuje 3,2 s. i rozpędza się do prędkości maksymalnej 315 km/h.
Dla oszczędności paliwa silniki V8 standardowo oferowane są z systemem dezaktywacji cylindrów (drugi, trzeci, piąty i ósmy). Działa on w trybie "comfort" w zakresie prędkości od 1000 do 3250 obr./min.
Podstawowy model wyposażony jest w klasyczne zawieszenie ze sprężynami śrubowymi i amortyzatorami o regulowanym stopniu tłumienia. Mocniejsze odmiany bazują na wielokomorowym układzie pneumatycznym AMG RIDE CONTROL+. Standard obejmuje m.in. układ napędu na obie osie 4MATIC (z elektronicznie sterowanym sprzęgłem międzyosiowym). Oprócz tego topowa odmiana - Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ - standardowo oferowana będzie z elektronicznie sterowaną blokadą tylnego mechanizmu różnicowego i - umożliwiającym jazdę głębokimi poślizgami - trybem Drift Mode. Odmiany z silnikami V8 mogą się też pochwalić aktywną, kierowaną tylną osią (za zmianę jej geometrii odpowiadają dwa siłowniki elektryczne).
Ośmiocylindrowe wersje AMG GT wyposażono w wydajny układ hamulcowy z bimetalowymi tarczami oraz 6-tłoczkowymi zaciskami stałymi z przodu i jednotłoczkowymi, pływającymi zaciskami z tyłu. Wariant S wyróżniają zaciski lakierowane na żółto, a bazową "V-ósemkę" - na czerwono. Sześciocylindrowa odmiana otrzymuje bimetalowe, wewnętrznie wentylowane i perforowane tarcze oraz zaciski w kolorze srebrnym. Na życzenie dostępne są wysokowydajne hamulce ceramiczne z lakierowanymi na brązowy kolor 6-tłoczkowymi zaciskami stałymi z przodu i jednotłoczkowymi zaciskami pływającymi z tyłu.