Frankfurt 2017

BMW i3s. Sportowe i elektryczne

BMW odświeża model i3. Jakie zmiany zafundował elektrycznemu autu niemiecki producent?

Zmodernizowane BMW i3 poznamy po wykonanych w technologii LED reflektorach głównych, które są teraz elementem wyposażenia standardowego. Wprawne oko dostrzeże dekoracyjną, lakierowaną na srebrno, listwę podkreślającą linię okien. W palecie kolorów zadebiutowały też dwie nowe, metalizowane, barwy nadwozia: czerwona i niebieska. Lista nowości obejmuje również zmodernizowany interfejs systemu iDrive6.

Więcej nowości znajdziemy w debiutującej właśnie nowej, usportowionej, odmianie i3s. W tej wersji samochody wyróżniają się m.in. przestylizowanymi zderzakami, które podkreślać mają szerokość pojazdu (o 40 mm większa niż w i3). Auta otrzymały więcej dekoracyjnych wstawek z czarnego, błyszczącego plastiku. Wśród nich znalazły się chociażby plastikowe nakładki nadkoli i słupków A przechodzące płynnie w linię dachu.

Reklama

Jak na model o sportowym charakterze przystało, nowe BMW i3s zwieszone jest o 10 mm niżej, niż standardowa odmiana. To zasługa utwardzonego zawieszenia i 20-calowych obręczy kół, które są również o pół cala szersze niż w zwykłym i3.

Nowe i3s jest najmocniejszą odmianą w historii elektrycznego modelu. Źródłem napędu jest elektryczny silnik o mocy 184 KM i maksymalnym momencie obrotowym 270 Nm. Dla porównania jednostka trakcyjna w zwykłym i3 rozwija 170 KM i 250 Nm. Dodatkowy zastrzyk mocy przełożył się na osiągi. BMW i3s przyspiesza do 100 km/h w 6,9 s. To o 0,4 s szybciej niż i3.

BMW przygotowało też nowe opcje ładowania akumulatorów. Jedną z nich jest pracująca w dwóch standardach napięciowych do wyboru (120 V lub 240 V) ładowarka TurboCord o mocy 3,6 kW.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy