Frankfurt 2009

Volkswagen golf R!

Volkswagen zaprezentował na salonie we Frankfurcie golfa w wersji R.

Samochód dzieli sporo rozwiązań technicznych z scirocco R, jednak dla osób wyżej ceniących sportowe osiągi i świetne właściwości jezdne niż wygląd właśnie golf będzie lepszym wyborem.

Dlaczego? Zarówno scirocco R, jak i golf R napędzane są benzynowym, doładowanym silnikiem o pojemności dwóch litrów. Jednostka w golfie jest symbolicznie mocniejsza - ma 270 KM i 350 Nm. Jednak największą różnicę robi napęd - scirocco R jest przednionapędowe, podczas gdy golf R, podobnie jak jego poprzednik, czyli golf R32, ma napęd wszystkich kół. O zaletach takiego rozwiązania nie ma co dyskutować...

Volkswagen golf R z manualną skrzynią biegów przyspiesza do 100 km/h w ciągu 5,7 s. Ale uwaga - auto z dwusprzęgłową przekładnią DSG jest szybsze, "robiąc pierwszą setkę" w 5,5 s! Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.

Średnie zużycie paliwa golfa R ma wynosić 8,5 l benzyny na 100 km. Nie jest to może bardzo mało, ale trzeba wziąć pod uwagę moc, osiągi oraz fakt, że golf R32 średnie zużywał na 100 kilometrach ponad 2 litry paliwa więcej! Tyle, że był napędzany silnikiem V6 o pojemności 3.2 l.

Volkswagen golf R trafi do sprzedaży już pod koniec roku. W Niemczech samochód będzie kosztował około 36 500 euro, więcej niż trzeba zapłacić za scirocco R, ale mniej niż kosztuje audi S3.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: W.E. | scirocco | Volkswagen | Volkswagen Golf
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy