Budowa autostrad

Bezpłatna obwodnica Wrocławia. Zdążyć przed wyborami!

Projekt rozporządzenia zwalniającego z opłat za przejazd obwodnicą Wrocławia ma trafić pod obrady rządu jeszcze przed wyborami - zapowiada rzecznik resortu infrastruktury Mikołaj Karpiński.

35-kilometrowa autostradowa obwodnica Wrocławia została oddana do użytku w ostatnim dniu sierpnia. Łączy ona autostradę A4 na wysokości Bielan Wrocławskich z drogą krajową nr 8 w Długołęce oraz A4 z wrocławskim lotniskiem i stadionem budowanym na Euro 2012 roku. Kilka dni wcześniej premier Donald Tusk deklarował, że ani przejazd obwodnicą, ani przejazd przez Most Rędziński na Odrze nie będą płatne.

Reklama

Zwolnienie przejazdu obwodnicą z opłat wymaga zmiany rozporządzenia rządu z 2002 roku w sprawie autostrad płatnych. Rozporządzenie to wymienia autostrady, którymi przejazd będzie płatny.

Są to: A1 od Gdańska przez Toruń, Łódź, Piotrków Trybunalski, Częstochowę, Gliwice i Gorzyczki do granicy państwa; A2 od granicy przez Świecko, Poznań, Łódź, Warszawę, Białą Podlaską i Kukuryki do granicy; A4 od granicy przez Jędrzychowice, Krzyżową, Legnicę, Wrocław, Opole, Gliwice, Katowice, Kraków, Tarnów, Rzeszów i Korczową do granicy; A8 z obwodnicą Wrocławia na odcinku A4-Psie Pole, a także A18 na odcinku granica - Olszyna - Krzyżowa.

Przygotowane w resorcie zmiany w rozporządzeniu zakładają wykreślenie z tego wykazu obwodnicy Wrocławia. Projekt został skierowany do uzgodnień międzyresortowych. Gotowe rozporządzenie ma wejść w życie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Dowiedz się więcej na temat: obwodnica | obwodnica Wrocławia

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje