Tak wygląda nowa honda civic. Fajna czy nie fajna?

Honda ujawniła właśnie pierwsze dane nowego wcielenia kompaktowego civica. Czy oprócz stylistyki zmieniło się coś jeszcze?

Nowe auto mierzy teraz 4,3 m długości. Mimo że sylwetka wyraźnie nawiązuje do poprzednika, niemal wszystkie części auta zostały zaprojektowane od podstaw, lub gruntownie przeprojektowane.

Paleta jednostek napędowych wygląda znajomo. Do wyboru będą dwa silniki benzynowe o pojemnościach 1,4 l. i 1,8 l oraz jeden motor wysokoprężny 2,2 l.

Wszystkie silniki rozwijają nieco większą moc i - przynajmniej teoretycznie - mogą się pochwalić mniejszym zużyciem paliwa, co wpływa na obniżenie emisji CO2. Te ostatnie udało się obniżyć dzięki zastosowaniu systemu start&stop. Dla przykładu silnik Diesla 2,2 l i-DTEC emitować ma teraz 110 gramów CO2/km, co oznacza spadek emisji aż o 20 procent.

Przedstawiciele Hondy nie poinformowali, czy opracowywana jest również wersja hybrydowa, ale rzecznik japońskiej marki stwierdził, że - być może - w sprzedaży pojawi się usportowiony type R. Nowy civic trafić ma do salonów z początkiem 2012 roku.

Nasz raport z IAA 2011 TUTAJ.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Honda Civic
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy