S60. Twierdza na kołach?

Całe dziesięć lat. Aż tyle szwedzki producent kazał nam czekać na nowe wcielenie Volvo S60.

Pierwsze S60 zjechało z taśmy produkcyjnej w 2000 roku i ostatnio trudno mu było nadążyć za konkurencją. Teraz ma się to jednak zmienić. Zdjęcia nowego sedana ze Szwecji pokazywaliśmy już kilka miesięcy temu. Teraz przyszła pora na oficjalne informacje.

Linia auta przypomina nieco pojazdy konkurencji. W kształtach karoserii można dostrzec nawiązania do jaguara XF i BMW. Szwedom udało się jednak zachować indywidualny charakter auta. Wygląd nie stwarza już jednak wrażenia "twierdzy na kołach". Karoseria nawiązująca nieco do modnych ostatnio czterodrzwiowych coupe to zamierzony efekt. Szwedzi zarzekają się bowiem, że samochód ma być "najdynamiczniejszym volvo, jakie kiedykolwiek powstało".

Reklama

Nie oznacza to jednak, że szwedzcy inżynierowie zapomnieli o swojej "bezpiecznej" tradycji. Auto ma być wyposażone w zaawansowany system stabilizacji toru jazdy (nowe czujniki przy tylnej osi). Dzięki tym ostatnim DSTC (Dynamic Stability and Traction Control) działać ma szybciej i precyzyjniej, niż kiedykolwiek wcześniej.

Samochód otrzymał również system Corner Traction Control (w zakręcie przyhamowuje on wewnętrzne koło i przenosi większy moment obrotowy na koło zewnętrzne), który w znacznym stopniu ogranicza zjawisko podsterowności.

Kierowca nowego S60 będzie też miał do dyspozycji detektor pieszych. Samochód sam wykrywa osoby, które wchodzą przed masę pojazdu i informuje o tym kierowcę sygnałem dźwiękowym oraz migającym światłem na wyświetlaczu HUD (head-up display). Jeśli kierowca nie zareaguje na ostrzeżenia, system sam uruchomi hamulce (w trybie hamowania awaryjnego).

Rozwiązanie takie pozwala na uniknięcie zderzenia przy prędkościach do 35 km/h. Na podobnej zasadzie działa również funkcja "city safety". Przy prędkościach do 30 km/h (czyli np. w korku) samochód potrafi sam zatrzymać się za poprzedzającym pojazdem tak, by nie doszło do stłuczki.

Początkowo S60 dostępne będzie z czterema jednostkami napędowymi. Fani "benzyny" będą mogli wybierać między 3,0 l. T6 (304 KM, 400 Nm) a 2,0 l. T (203 KM, 300 Nm). Dla miłośników diesla przewidziano modele 2,4 l. D5 (205 KM, 420 Nm) oraz 2,0 D3 (163 KM, 400 Nm). W trakcie pierwszego roku produkcji paletę jednostek napędowych uzupełnią także benzynowe: 2,0 l. T5 (240 KM, 320 Nm), 1,6 l. T4 (180 KM, 240 Nm), 1,6 l. T3 (150 KM, 240 Nm) oraz 1,6 litrowy diesel o mocy 115 KM i momencie obrotowym 270 Nm.

Oficjalna premiera nowego volvo S60 odbędzie się 2 marca na salonie samochodowym w Genewie.

Zapraszamy na film

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Volvo | Volvo S60
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy