Poradnik kupującego: Vectra B

Paleta modeli Vectry B spełnia niemal wszystkie oczekiwania. Kilkanaście wersji silnikowych, różne odmiany nadwoziowe - każdy znajdzie coś dla siebie.

Druga generacja Vectry została zaprezentowana w roku 1995. W stosunku do świetnie sprzedającej się, ale pozbawionej charakteru poprzedniczki była prawdziwą sensacją stylizacyjną. Obszerne nadwozie, bogate wyposażenie, dobre właściwości jezdne i szeroka gama silników czyniły z niej bardzo atrakcyjny towar, którym na rynku wtórnym pozostaje do dziś.

Reklama

Vectra B jest praktycznym samochodem rodzinnym, a jednocześnie na tyle poręcznym by sprawnie radzić sobie w mieście.

W historii modelu istotne są dwie daty. Pierwsza to rok 1996, kiedy gamę modeli uzupełniono o wersję kombi. Trzeba przyznać, że było to w swoim czasie prawdziwe wydarzenie - nie tylko dla miłośników Opla. Przypomnijmy, że poprzednia generacja modelu nie występowała w takiej odmianie, tracąc sporą grupę klientów na rzecz Volkswagena Passata Varianta.

Druga istotna data to rok 1999 - czyli modernizacja modelu. Auto stało się nieco bardziej eleganckie z zewnątrz. Najważniejszym zewnętrznym wyróżnikiem zmodyfikowanej Vectry jest chromowana obwódka atrapy chłodnicy, nowe zderzaki, listwy boczne oraz nowe jednoczęściowe lampy przednie. Wewnątrz auta zdecydowano się na nieznaczne poprawki tablicy przyrządów oraz poprawę jakości materiałów tapicerskich i tworzyw sztucznych. Dokonano także niewielkich korekt zawieszenia i układu kierowniczego, aby zwiększyć bezpieczeństwo i pewność prowadzenia. Warto wspomnieć jeszcze jednej, istotnej rzeczy, której z zewnątrz nie widać - w zmodernizowanym modelu pojawił się system ochrony kręgów szyjnych kierowcy i pasażera - bardzo podobny do tego jaki stosuje Saab. Działa on na prostej, mechanicznej zasadzie i jest dzięki temu jest zupełnie bezawaryjny.

Jedynym mankamentem nadwozia Vectry są problemy z korozją. Zabezpieczenie jest o niebo lepsze niż w poprzedniej generacji modelu, ale do innych mocnych konkurentów wiele jej niestety brakuje. Najsłabszym punktem są dolne krawędzie tylnych błotników oraz niestety progi. Wiele starszych egzemplarzy ma już wstawione reperaturki (gotowe elementy błotników). Trzeba jednak pamiętać, że tego typu ingerencje blacharskie rozwiązują problem na dwa-trzy lata. Po takim okresie na naprawianych elementach znów pojawiają się ogniska korozji. Z upływem czasu i solą na drogach lepiej radzą sobie wersje po liftingu. Bez trudu znajdziemy egzemplarze z końcówki produkcji, które wciąż wyglądają jako nowe.

Opisując tak popularny samochód jak Vectra B, nie trzeba chyba dodawać, że zaplecze części do napraw powypadkowych jest znakomite, a ceny poszczególnych elementów należą do najniższych na rynku.

Ciąg dalszy na następnej stronie

Dowiedz się więcej na temat: poradniki | odmiany | jednostka | zakup | problemy | auto | silnik | paliwa | poradnik | Vectra

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje