Odmłodzone A8

Mimo że flagowe limuzyny starzeją się wolniej niż mniej reprezentacyjne modele, producenci nie spoczywają na laurach.

By sprostać oczekiwaniom klientów samochody są wciąż udoskonalane, życie modelu to ciąg nieustających modyfikacji. Takie właśnie modyfikacje objęły ostatnio najbardziej prestiżowy model Audi - A8.

Reklama

Ponieważ wcześniejszy model dopracowany był niemal perfekcyjnie, nie mogło być mowy o żadnej rewolucji. Ograniczono się do drobnych, kosmetycznych zmian, które nie miały jednak na celu przykrycia mnożących się zmarszczek, lecz podkreślenie dostojnego wizerunku auta. Wprawne oko dostrzeże nieco inny kształt świateł przeciwmgłowych i niewielki restyling atrapy chłodnicy.

Najważniejsza zmiana dotyczy jednak palety jednostek napędowych. W gamie A8 pojawił się teraz nowy, pełniący rolę podstawowego, silnik. Rola "najmniejszego" przypadła 2,8 litrowemu V6 FSI. Jednostka rozwija moc 210 KM i dysponuje momentem obrotowym 280 Nm. Wystarcza to, by sporych rozmiarów limuzyna rozpędzała się do 100 km./h w 8 sekund, a wskazówka prędkościomierza wspięła się do 238 km./h.

Wg Audi samochód spalać ma średnio 8,3 litra benzyny, niewielka emisja substancji szkodliwych czyni go najczystszą limuzyną tej klasy na świecie.

Dowiedz się więcej na temat: Alex Minsky | limuzyny | modele | Nie

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje