Nowy V-Power

W 2000 roku w Polsce odbyła się premiera unikalnej w skali rynku benzyny V-Power. Produkt ten - według Shella - odniósł sukces komercyjny.

Wczoraj na stacjach pojawiła się jego kolejna odmiana. Nowy V-Power jest efektem szczegółowych badań rynkowych, które pozwoliły określić, czego dodatkowo oczekują polscy kierowcy od paliwa. Okazało się, iż najbardziej zależy im na j dynamice jazdy oraz elastyczności silnika.

Reklama

Około 7% energii wytwarzanej w silniku marnuje się na skutek tarcia, przede wszystkim w cylindrach. Tłoki wykonują najcięższą pracę w silniku. W ekstremalnych warunkach wykonują ruch z góry na dół nawet do 60 razy na sekundę. Nowy V-Power pokrywa powierzchnię tłoków specjalną warstwą redukującą tarcie, która dociera do najwyższych pierścieni tłoków, czyli do miejsca, gdzie w normalnych warunkach tarcie osiąga najwyższy poziom i gdzie dochodzi do największej utraty energii. Dzięki zastosowaniu Friction Reducing Formula moc jednostki napędowej może ulec zwiększeniu o 2%.

Według producenta tego paliwa dzięki dodatkowej mocy, jaką zyskuje samochód napędzany nowym V-Powerem, poprawie ulega dynamika jazdy i elastyczność silnika. Samochód płynnie przyspiesza i natychmiast reaguje nawet na najmniejsze "dociśnięcie" pedału gazu przez kierowcę.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje